اخبار فرش ماشینی

حمایت‌های مالی از قالیبافی متمرکز باشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سال جاری در بخش فرش استان اظهار داشت: اعزام یک هیئت تجاری به چین به منظور بازاریابی یکی از اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی از راه‌اندازی کمیته فرش شهرستان‌ها خبر داد و گفت: برگزاری گردهمایی توجیهی با رابطان فرش شهرستان‌ها و تشکل‌های صنفی از دیگر اقدامات است که در تمام فصول سال اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به انجام بازدید ادواری از مراکز آموزشی و واحدهای بافت فرش دستباف در سطح استان، در ادامه سخنانش از کنترل بیمه‌های قالیبافی خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری طرح تجمیع و ادغام تشکل‌های صنفی موازی، گفت: این مهم در راستای تقویت این هنرصنعت در استان و گسترش آن اجرایی شد.

برگزاری المپیاد دانش‌آموزی فرش

علی‌بابایی از رایزنی برای تأمین اعتبارات آموزشی مورد نیاز حوزه فرش خبر داد و گفت: گسترش این هنرصنعت نیازمند اختصاص اعتبارات متمرکز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی از قالیبافی باید کاملاً متمرکز و از طریق تشکل‌های صنفی و مجتمع‌های متمرکز و پشتیبان صورت گیرد.

رئیس مرکز فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از برنامه‌ریزی برای برگزاری المپیاد دانش‌آموزی فرش خبر داد و ابراز داشت: ورود به این مبحث مساوی با هموار کردن مسیر متقاضیان جوان و تحصیلکرده به فرش دستباف است.

وی افزود: ما این موضوع را در سال‌های اخیر بسیار جدی گرفته‌ایم و امسال نیز قصد داریم در صورت فراهم شدن شرایط، تیمی متشکل از بهترین‌ها را پس از انتخاب به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

علی‌بابایی در پایان سخنانش با اشاره به حمایت از هنرستان‌های آموزش و پرورش تأکید کرد: موضوع حمایت‌های علمی و عملی از هنرستان‌های آموزش پرورش که در رشته هنر صنعت فرش فعالیت می‌کنند از اولویت‌های کاری اداره فرش سازمان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×