اخبار فرش ماشینی

حضور معاون نساجی هند و هیأت همراه در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

 

حضور معاون نساجی هند و هیأت همراه در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

 

هفتصد و نود و یکمین نشست هیأت‌مدیره انجمن با حضور حداکثر اعضا روز یکشنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن برگزار شد و در این نشست، خانم زهره چاترجی، معاون نساجی هند، آقای سرینیواس، مدیرکل وزارت نساجی هند و هیأت همراه ایشان و همچنین آقای سری‌واستاوا، سفیر هندوستان در ایران حضور یافتند.

خانم چاترجی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صنعتگران ایرانی و با تقدیر از حمایت‌های انجمن از برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی هند در ایران، به مواردی از جمله شرایط اخذ ویزای ایران و نرخ تعرفه واردات کالا به کشورمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد که با تسهیل این موارد می‌توان تجارت فیمابین دو کشور را گسترش داد.

مهندس مروج، ریاست هیأت‌مدیره انجمن در ادامه اعلام کرد که این تشکل نماینده تولیدکنندگان صنایع نساجی و پوشاک ایران می‌باشد و لذا به دنبال تأمین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولیدی از کشور هندوستان هستیم و امید داریم که در این ارتباط بتوانیم نیاز خود را به الیاف پنبه، پلی‌استر، ویسکوز، اکریلونیتریل، نخ جوت، نخ‌های پنبه‌ای ظریف، ماشین‌آلات و قطعات یدکی از این راه مرتفع سازیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خانم چاترجی ضمن ابراز تشکر از اعلام نیازهای صنایع نساجی ایران، برگزاری نمایشگاه نساجی هند در ایران را فرصت مناسبی دانست تا شرکت‌ها با تأمین‌کنندگان خود بطور مستقیم مذاکره نمایند.

در ادامه این نشست، رییس شورای توسعه صادرات منسوجات پنبه‌ای هند اعلام کرد که این کشور علاقمند به توسعه روابط خود با دیگر کشورها بوده و مشابه نمایشگاه نساجی هند در ایران را در مالزی و پاکستان نیز برگزار کرده است.

وی پیشنهاد کرد که به منظور تسهیل تجارت فیمابین می‌توان میان تشکل‌های نساجی دو کشور تفاهم نامه‌ای را امضا کرده و کارگروه‌های مربوطه را تشکیل داد تا مسئول شناسایی نیازها بوده و با یکدیگر در ارتباط باشند.

وی ادامه داد که برای توسعه همکاری فیمابین می‌باید مذاکرات لازم انجام شده و راه حل‌ها پیدا شوند.

نامبرده در خصوص نیاز صنایع ایران به الیاف ویسکوز و اکریلیک خاطرنشان کرد که می‌توان هماهنگی‌های لازم برای نشست متقاضیان ایرانی با یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال هندی در این زمینه را به عمل آورد.

آقای دکتر عامری، عضو هیأت مدیره انجمن ضمن اشاره به تجارت ایران با کشورهایی همچون ترکیه و ژاپن، این دو کشور را الگوی مناسبی برای توسعه همکاری ایران و هندوستان ارزیابی کرد.

آقای دکتر کاردان، عضو هیأت‌مدیره انجمن، مجدداً به نیاز صنایع نساجی ایران به الیاف پنبه، پلی‌استر، اکریلیک، ویسکوز و نخ جوت اشاره کرد و اظهار داشت که هم‌اکنون و علی‌رغم شرایط تحریمی، کشورهایی همچون کره، چین و ترکیه با ایران همکاری داشته و تحریم را بهانه‌ای برای افزایش قیمت فروش محصولات خود قرار نمی‌دهند لیکن متأسفانه در برخی موارد فروش نخ‌های پنبه‌ای بالاتر از قیمت معمول توسط شرکت‌های هندی هستیم.

در ادامه نشست، سفیر هندوستان در ایران ضمن تقدیر از برگزاری چنین نشست‌هایی ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات تداوم داشته و هر دو کشور بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

وی در ادامه به تعرفه ترجیحی میان ایران و ازبکستان برای خرید الیاف پنبه اشاره کرده و عنوان کرد که این درخواست از سوی مقامات دولت هند نیز مطرح شده تا در صورت امکان هم در مورد الیاف و هم نخ و پارچه تعرفه‌های ترجیحی میان دو کشور برقرار شود که امیدوار است این پیشنهاد با حمایت صنایع ایرانی نیز روبرو گردد چراکه تعرفه کمتر به نفع تولیدکنندگان ایرانی نیز خواهد بود.

آقای راکش مهرا، رییس شورای توسعه صادرات منسوجات سنتتیک و ابریشم مصنوعی نیز اظهار داشت که خرید از ازبکستان به منزله خروج ارز از ایران است در حالیکه پول ایران در کشور هندوستان موجود است و صنایع ایرانی می‌توانند از این فرصت استفاده نمایند.

وی ضمن دعوت به بازدید از نمایشگاه نساجی هند در ایران از هیأت‌مدیره انجمن درخواست کرد تا کارگروهی متشکل از اعضای خود را برای امضای تفاهم‌نامه همکاری و ارتباط بیشتر با صنایع نساجی هندوستان معرفی نماید.

آقای سریواس، مدیرکل وزارت نساجی هند نیز این نمایشگاه و برگزاری نشست‌های مشترک را حائز اهمیت برای صنایع نساجی هندوستان ارزیابی کرده و از هیأت‌ نساجی ایران دعوت به عمل آورد تا ضمن حضور در کشور هندوستان، نگرانی‌ها و سوالات خود را با شرکای تجاری مطرح و پاسخ سوالات خود را بطور مستقیم از ایشان دریافت کنند.

آقای مهندس مروج در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های سفیر هندوستان در ایران در راستای تسهیل تجارت فیمابین ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه صنایع نساجی دو کشور موجبات تسهیل تجارت فیمابین را فراهم آورد.

 

حضور معاون نساجی هند و هیأت همراه در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

حضور معاون نساجی هند و هیأت همراه در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

حضور معاون نساجی هند و هیأت همراه در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

حضور معاون نساجی هند و هیأت همراه در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×