اخبار فرش ماشینی

حضور تمام قد بانک توسعه صادرات در حمایت از صادرات غیرنفتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمود تولایی: بانک توسعه صادرات طبق رویکردی که در اساسنامه و دستور کارش موجود است می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد و مطمئن هستم با حضور تمام قد بانک توسعه صادرات شاهد وضعیت بهتری در حوزه صادرات باشیم.

محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن اشاره به پیشینه صنعتی و تجاری این شهر گفت: توسعه صنعتی که در بخشهای مختلف کاشان رخ داد کیفیت محصولات این منطقه را ارتقا داد.در بعضی کارخانه جات کاشان تولیدات در ترازصادراتی قرار دارند و امروز بالغ بر ۵۰نوع محصول در منطقه وجود دارند که ظرفیت تبدیل به محصولات صادراتی را دارند. تولایی به نقش حمایتهای دولتی از صادرات گفت: قطعا حمایت ها در قالب تشویق و تسهیل منجر به توسعه صادرات خواهد شد.

وی به اهمیت صنایع دیگر همچون تولید تجهیزات در کنار صنعت فرش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در کاشان فرش ماشینی صنعت غالب منطقه است، شاهد درآمد ۳۰ میلیون دلاری از صادرات تجهیزات ناوبری در سال ۹۵ بوده ایم.حوزه های مختلف اقتصادی در کاشان استعداد توسعه صادرات را دارد. تولایی از صنایع معدنی، فرش، عرقیجات، میلگرد و ورق فولادی، مس، لبنیات، قطعات خودرو، مواد شوینده، ظروف چینی و اپال، قالب های مهندسی، لوله پولیکا بعنوان تنوع صادراتی کاشان نام برد و گفت: گستردگی محصولات صادراتی منطقه ایجاب می کند که از رشد و توسعه آن حمایت شود و مسیرهایی که صادر کننده در آن با مشکل مواجه می شود تسهیل شود. در اینصورت وضعیت مناسبی از نظر صادرات خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان خاطر نشان کرد: وضعیت نسبتا مطلوب تولید در کاشان از یک سو به مزیت های جغرافیایی و از سوی دیگر به مدیریت صحیح منابع مدیون است. ساز و کار کسب و کار در کاشان مطلوب است و ابزار و لوازم برای رونق تولید در کاشان وجود دارد. به لحاظ نیروی فنی و متخصص نیز کاشان وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرهای اطراف دارد.

تولایی گفت: بانک توسعه صادرات می تواند تسهیلگر مبادله مالی تولید کننده و صادرکننده باشد و اگر بتواند رسالت خود را به درستی و جامع و کامل انجام دهد می تواند کمک موثری برای صادرات منطقه باشد. صادرکننده ما به دلیل اینکه نمی تواند مبادلات مالی خود را انجام دهد از توسعه مبادلات تجاری خود کاسته و از صادرات محصولات خود صرف نظر می کند. بانک توسعه صادرات طبق رویکردی که در اساسنامه و دستور کارش موجود است می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد و مطمئن هستم با حضور تمام قد بانک توسعه صادرات شاهد وضعیت بهتری در حوزه صادرات باشیم.

تولایی به وضعیت اشتغال در کاشان پرداخت و توضیح داد: طبعا در شهرهای صنعتی و مساعد بودن فضای کسب و کار، اشتغالزایی وضعیت مساعدی دارد. رشد صنعت در این ناحیه به شکلی بوده که در واقع نیروی انسانی به نسبت صنعت در منطقه رشد نکرده است. کاشان شهر و منطقه پرجمعیتی نیست. شهرستان های مجاور شاید جمعا ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و جمعیت طی ده سال گذشته فقط ۲۰ درصد اضافه شده است و تولید صنعتی خیلی بیش از اینها اضافه شده است. به لحاظ اشتغال و تولید و صنعت این مسئله مثبت است بصورتیکه کاشان به جز اینکه برای شهروندان خودش اشتغال ایجاد کرده برای شهرهای مجاور هم اشتغالزایی کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تولایی مهمترین مساله صادرکنندگان را مشکلات مبادلاتی دانست و گفت: تسهیل در مبادله مهمترین نکته است یعنی بتوانیم کالا را به شکلی که مشکلی نداشته باشد به هر جایی از دنیا بفرستیم. مشکل حمل و نقل، مسائل بانکی، بیمه ای و دیپلماسی از جمله مشکلاتی است که باعث می شود محصولات ما قابل رقابت با انواع خارجی نباشد و نتوانیم در عرصه بین الملل حضور داشته باشیم.

محمود تولایی ساختار و سازمان بنگاه های اقتصادی منطقه را دارای توان صادراتی بالا دانست و گفت: صنایع ما می توانند به صورت حرفه ای وارد صادرات شوند و باعث دوام و قوام اقتصاد منطقه شوند.

وی به حضور گسترده هیات های خارجی در ایران اشاره کرد و گفت: عمده جلسات هیات های خارجی در حد ارزیابی بود. هیات هایی که هدفمند دعوت شدند از قبل با ما کار می کردند و طبق برنامه های گذشته داد و ستد های فی مابین انجام می شد.گشایش های پس از برجام طرف خارجی را برآن داشت که تجارت خود را با ما گسترش دهد.لذا برنامه های تازه ای برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت با کشورهای دیگر داریم

محمود تولایی اضافه کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده است با مدیریت صحیح از شرکتهایی دعوت به عمل بیاورد که متناسب با نیازهای سرمایه گذاری منطقه باشد.

تولایی گفت: با ارتباط هدفمند با کمپانی های خارجی در شرایطی که هنوز برای مبادلات مالی مانع وجود دارد، توانستیم بصورت اعتباری مواد اولیه و ماشین آلات را برای واحدهای صنعتی فراهم کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×