اخبار نساجی

حرکت بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات و بانک‌های خصوصی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن


بعد از ادغام تات نوبت کدام بانک خصوصی است؟

حرکت بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات و بانک‌های خصوصی بانک مرکزی بالاخره بعد از مدت‌ها بحث و انتقاد کارشناسان نسبت به اعطای مجوز بی رویه به بانک‌ها خصوصی و موسسات اعتباری امروز با ادغام یک بانک خصوصی در دو موسسه نشان داد که در مسیر عکس حرکت پیشین خود گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز(یکشنبه) بانک مرکزی اعلام کرد که براساس مصوبه اسفندماه سال ۹۰ شورای پول و اعتبار مقرر شد «بانک تات» با موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس «صالحین» و «‌آتی» ادغام شود.

هر چند بانک مرکزی به بحث ادغام در این اتفاق تاکید داشته و عنوان کرده است که در حال حاضر روند ادغام این موسسات در شرف انجام است اما بحث‌هایی مبنی بر ابطال مجوز بانک خصوصی تات شنیده می‌شود.

البته پیش از این بانک مرکزی در اقدامی مشابه بانک در اقدام تاسیس “ایران زمین” را در موسسه مالی و اعتباری موالموحدین ادغام کرده بود و حتی در اوایل فروردین ماه نیز خبرهایی مبنی بر ادغام چند بانک خصوصی به گوش می‌رسید.

بانک مرکزی پس از اعطای مجوزهای زیاد در یکی دو سال گذشته به بانک‌های خصوصی انگار این بار به جای خزانه قفل‌ها را بر مجوزها زده و حتی پا را فراتر گذاشته و بانک‌های کم کار و یا مشکل‌دار را در هم ادغام می‌کند. البته فشار اصلی از زمان برملاشدن فساد بزرگ بانکی اخیر بیش از گذشته شد و این بانک مجوز چند بانک تازه تاسیس از جمله “آریا” و “آرین” را باطل کرده بود.

حال باید دید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در اقدام بعدی خود کدام یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری بزرگ را در هم ادغام خواهد کرد؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×