اخبار نساجی

حذف صدور کاغذی مجوز ترخیص کالا از اول اسفند ماه

 

حذف صدور کاغذی مجوز ترخیص کالا از اول اسفند ماه

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حذف صدور کاغذی مجوز ترخیص کالا از چرخه عملیات تجاری کشور از اول اسفند ماه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فداحسین مالکی رییس این ستاد گفت: صدور مجوز کاغذی ترخیص کالا از ابتدای اسفند ماه سال جاری به طور کلی از چرخه عملیات تجاری کشور حذف و صدور مجوز ترخیص از این تاریخ تنها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام خواهد شد.

مالکی، با بیان اینکه اجرای مراحل آزمایشی سامانه صدور الکترونیکی مجوز ترخیص کالا از گمرکات کشور از ابتدای آبان ماه سال جاری به اجرا در آمده است، افزود: با توجه به اجرای موفقیت آمیز مرحله آزمایشی این طرح صدور مجوز کاغذی ترخیص کالا از ابتدای اسفند ماه به طور کلی از چرخه عملیات تجاری کشور حذف می شود.

نماینده ویژه رییس جمهوری ادامه داد: صاحبان کالا یا ترخیص کاران باید توجه داشته باشند، با مراجعه به دستگاه‌های متولی مجوز ترخیص، کد رهگیری ترخیص کالا را اخذ و به گمرک محل ترخیص ارایه کرده، تا مجوز الکترونیکی کالاها از طریق سامانه صادر شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته مالکی، این اقدام که با مدیریت و هدایت و نظارت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با مشارکت ۲۲ وزارتخانه و سازمان انجام پذیرفته نقش مهمی در اصلاح ساختار تجارت خارجی و تسهیل و تسریع در ترخیص کالا و حفظ سلامت و صحت فرآیند ورود کالا ها به کشور دارد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه صدور الکترونیکی مجوز ترخیص یکی از سامانه‌های ۱۲گانه‌ای است که برای اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشور و با محوریت و مسوولیت ستاد در دست تهیه واجرا است.

وی خاطر نشان کرد: لازم است وزارت خانه‌ها و سازمان‌های معطی مجوز ترخیص به ویژه سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو به نحوی عمل کنند که تاخیری در گمرکات برای ترخیص کالا ایجاد نشود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×