اخبار نساجی

حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حدود 50 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر

تهران – سخنگوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سطح کشور افتتاح و به بهره برداری می رسد.

‘حسن رضایی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان و خوزستان به ترتیب با شش هزار و ۲۳۰ ، شش هزار و ۷۸ و سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بین ۳۱ استان کشور بالاترین سهم از پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را دارند که قابل افتتاح است.

وی خاطر نشان کرد: برای افتتاح حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در این ایام خجسته در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۷۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صرف شد.

رضایی یادآورد شد: سهمیه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای دوره ۹۰-۱۳۸۸ که توسط بنیاد مسکن نظارت و برنامه ریزی می شود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی است که از این رقم بالغ بر ۱۳۱ هزار واحد مسکونی خود مالک هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزارت راه و شهرسازی وعده ساخت دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۱ را داده که از این رقم سهم واحدهای مسکونی طرح مهر در شهرها افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی احداث می شود.

رضایی یادآور شد: میزان تسهیلات اعطایی برای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با دیگر ساخت و سازهای این طرح در کشور تفاوتی ندارد و به روش سنتی از تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی برخوردار خواهند شد و نیمه صنعتی و صنعتی نیز به ترتیب ۲۲۰ و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات خواهند گرفت.

وی از برنامه بهسازی و نوسازی بیش از ۲۰۶ هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد که قرار است در دهه مبارک فجر افزون بر ۹۳ هزار واحد مسکونی روستایی تحت پوشش برنامه یاد شده افتتاح شود.

به گفته رضایی، هیات وزیران به تازگی میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی را ۱۲۵ میلیون ریال ذکر کرد که ۲۵ میلیون ریال بیش از دو سال گذشته است.

وی اعتبار تخصیص یافته برای واحدهای مسکونی روستایی که تحت پوشش بهسازی و نوسازی قرار گرفته و دهه فجر افتتاح می شود، ۷۲۱ هزار و ۹۹۴ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال ذکر کرد.

این مقام مسئول از آماده افتتاح شدن تعداد یک هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی شهری در دهه مبارک فجر توسط این نهاد خبر داد و گفت: در این پروژه خانه هایی نیز از سوی خیرین مسکن ساز تکمیل و در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد.

وی در پایان از افتتاح ۵۱۵ طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستا در دهه فجر امسال به عنوان دیگر برنامه های بنیاد مسکن یاد کرد و افزود: برای این طرحها ۱۰ هزار و ۸۰۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال اعتبار صرف شده که در ۳۱ استان کشور قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×