اخبار نساجی

حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه فاجعه است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه روابط عمیقی از گذشته بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد گفت: حجم مبادلات ایران و روسیه در بین همسایگان ایران در رتبه پنجم قرار دارد که این موضوع به عنوان یک فاجعه تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسدالله عسگراولادی در همایش بررسی راهکارهای توسعه تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: با توجه به اینکه همه امکانات در ایران وجود دارد نیازهای دو کشور می‌تواند از طریق افزایش روابط ایران و روسیه تامین شود.

وی تاکید کرد: ایران ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و دو میلیارد دلار واردات از روسیه داشته است.

عضو اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: حمل و نقل دریایی در دریای خزر باید تقویت شود تا حجم مبادلات مواد غذایی برای صادرات به روسیه افزایش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عسگراولادی تاکید کرد: رفت و آمد تجار به روسیه بسیار سخت است که باید دروازه‌های روسیه به روی تجار ایرانی باز شود.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در رابطه با روابط ایران و روسیه خاطرنشان کرد: باید راه‌آهن دو کشور برای تبادل بار تقویت گردد و از سوی دیگر شعبات دیگری در استانهای مختلف روسیه ایجاد گردد.

او با بیان این سوال مبنی بر اینکه چرا دیوار اعتماد تجاری بین دو کشور تقویت نمی‌شود گفت: قرار بر این بود که در سال جاری حجم مبادلات دو کشور ۲۰ درصد افزایش یابد که متاسفانه به ۵ درصد در این میزان دست یافته‌ایم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×