اخبار فرش ماشینی

حجم صادارت فرش دستباف افزایش می یابد/ جلوگیری از به یغما رفتن هنر صنعت ملی ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش حجم صادرات فرش دستباف با حمایت صندوق صادرات ایران خبر داد.

محمد جعفر عظمایی قبل از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات ایران آمادگی حمایت حداکثری خود از صادرات فرش ایرانی را اعلام کرده است.

وی افزود: در بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف تهران راه کارهای حمایت از صادرات این صنعت و هنر ناب ایرانی بررسی شد و امید است بتوانیم با حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران حجم صادارت فرش دستباف استان را افزایش دهیم.

عظمایی با اشاره به قیمت بالای تمام شده فرش دستباف و وجود رقبای خارجی از هند، پاکستان، چین، ترکیه و غیره که اغلب از فرش ایرانی کپی برداری می کنند، اظهار داشت: باید با رفع موانع و مشکلات نگذاریم این کشورها هنر صنعت ملی ما را به یغما ببرند.

وی تصریح کرد: طبق اظهارات مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران طی سال گذشته فعالان این عرصه از گروه کالایی فرش و صنایع دستی تنها ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از خدمات صندوق بهره مند شده اند در حالیکه برای حمایت از این صنعت، ظرفیت لااقل ۲۰ برابری برای توسعه صادرات آن در صندوق وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزاری نمایشگاه های تخصصی فرش و حضور تجار استانی فرش در نمایشگاه های بین المللی را برای توسعه بازارها بسیار سودمند عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×