اخبار نساجی

استفاده از جوهر نانوی ایرانی در تولید موکت و روسری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن


یک شرکت فعال در زمینه نانو، جوهر تصعیدی چاپگر جوهرافشان حاوی ذرات نانومتری را به تولید صنعتی رساند و این دستاورد مورد استفاده صنعت نساجی داخل کشور از جمله موکت و روسری‌ قرار گرفت.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سید محمد موسوی‌فرد عضو هیات ‌مدیره این شرکت در خصوص محصول جدید گفت:‌ این جوهرها در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد که ما در حال حاضر روی صنعت منسوجات متمرکز شده‌ایم.

وی افزود: این جوهرها از ۲ بخش اصلی حلال و ماده رنگ‌زا تشکیل شده اند که حلال آن آب بوده که این موضوع موجب شده تا این رنگ زیست‌سازگار باشد.

این فعال در عرصه دانش بنیان یادآور شد: ماهیت نانویی این محصول نیز در بخش مواد رنگ‌زا است، این نانوجوهر در چاپگرها و پلاترهای بزرگ صنعتی نیز قابل‌استفاده بوده و عملکرد آن به گونه‌ای است که می‌توان این جوهر را روی کاغذ و همچنین به صورت مستقیم روی محصول موردنظر چاپ کرد.

کاربردهای فناوری نانو در صنایع نساجی

موسوی فرد خاطرنشان کرد: این نانوجوهرها به ۲ شرکت تولیدکننده موکت عرضه شده، از آنجایی که این نانوجوهرها داخل بافت موکت نفوذ می‌کنند، طرح‌های ایجاد شده با این نانوجوهرها دوام بسیار زیادی داشته وتا سالیان طولانی طرح روی موکت باقی می‌ماند،

وی ادامه داد: جوهرهای معمولی روی سطح موکت قرار می‌گیرند که به مرور از سطح جدا شده و طرح از روی موکت پاک می‌شود، همچنین چند شرکت تولید کننده روسری نیز به دنبال استفاده از این نانوجوهرها هستند که در فاز مذاکره با آنها قرار داریم و امیدواریم به زودی با این شرکت‌ها به توافق برسیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

موسوی فرد اظهارداشت: این محصول درحال حاضر با ظرفیت ۸۰ کیلوگرم در ماه تولید و به فروش می‌رسد هرچند که با ماشین‌آلاتی که خریداری کرده‌ایم و احتمالا تا دو ماه آینده وارد کارخانه شوند، ظرفیت تولید ما ۲ برابر می شود.

عضو هیات ‌مدیره این شرکت درباره بازار صادراتی این نانوجوهرها افزود: فعلا نیاز زیادی در بازار داخل کشور وجود دارد و به دنبال تامین آن هستیم، به محض افزایش ظرفیت تولید می‌توانیم وارد بازار صادراتی نیز شویم، از آنجایی که کیفیت محصولات ما از نانوجوهرهای چینی بسیار بهتر است و در منطقه نیز تولیدکننده‌ای برای این نانوجوهرها نداریم.

وی تاکید کرد: بازار منطقه برای این محصول مهیا است و امیدواریم بتوانیم به سرعت وارد این بازارها شویم.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×