اخبار نساجی

جلوگیری از ورود بیش از ۳۰ محموله خارجی غیر استاندارد به کشور

مدیرکل استاندارد خوزستان با اشاره به رویکرد اداره استاندارد مبنی بر حمایت از تولید داخلی گفت: در این راستا از آغاز سال تاکنون از ورود بیش از ۳۰ محموله کالای وارداتی نامرغوب و غیر استاندارد به استان جلوگیری شده است.

رضا دهدشتی زاده اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون از ورود بیش از ۳۰ محموله کالا که مطابق با استانداردهای ما نبودند، جلوگیری شد و این کالاها عمدتا از کشور چین وارد شده و شامل منسوجات، لوازم برقی، بهداشتی و… بوده‌اند.

وی با بیان این‌که اداره استاندارد به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی رویکردهایی را در برنامه خود قرار داده است، افزود: تمام کالاهایی که از طریق مجاری رسمی به کشور وارد می‌شوند و مشمول مقررات استاندارد هستند، توسط ما مورد آزمایش قرار می‌گیرند و تنها در صورت قبولی در آزمون‌های مربوطه، مجوز ورود دریافت می‌کنند که جلوگیری از ورود کالای نامرغوب و غیر استاندارد به کشور، عملا حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود.

دهدشتی زاده تصریح کرد: البته این اقدام تنها در صورتی موثر است که در کنترل ورود کالاهای قاچاق به کشور نیز به درستی عمل کنیم و نمی‌شود که از ورود کالای نامرغوب و غیر استاندارد از مجاری رسمی جلوگیری کرد اما همان کالا به صورت قاچاق وارد کشور شود؛ بنابراین باید کلیه دستگاه‌هایی که متولی مبارزه با قاچاق کالا هستند، در سال جاری بهتر و جدی‌تر فعالیت کنند.

وی در خصوص رویکرد دیگر اداره استاندارد در جهت حمایت از تولید داخلی خاطرنشان کرد: تمرکز بر آموزش واحدهای تولیدی در رعایت قوانین و مقررات استاندارد رویکرد دیگر ما است و این آموزش‌ها در تمام مراحل تولید در واحدهای تولیدی در قالب کارگاه‌ها و دوره‌ها با هدف ارتقای کیفیت محصول تولیدی ارائه می‌شود که این اقدامات رضایتمندی مشترک و امکان حضور بیشتر در بازارها برای آن واحد تولیدی و ماندگاری کالا را به دنبال خواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×