اخبار نساجی

جلسه هم اندیشی نمایندگان فرش کشور با نمایندگان مجلس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جلسه هم اندیشی نمایندگان فرش کشور با نمایندگان مجلس

پیش از ظهر دوشنبه ۲۲ خرداد ماه دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز فرش ایران میهمان دستاندرکاران بخش های مختلف فرش دستباف بودند.

دکتر ارسلان فتحی پور و رئیس کمیسیون اقتصاد و سیدناصر موسوی لارکانی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمی با دستاندرکاران فرش دستباف ایران، چالش های این هنر _ صنعت را به بحث و گفتگو گذاشتند .

انگیزه اصلی تشکیل این جلسه قدردانی ذینفعان فرش دستباف ایران از تلاشهای اثربخش کمیسیون اقتصاد مجلس خصوصا فتحی پور رئیس و موسوی لارکانی عضو کمیسیون مزبور بود که از ساعت ۱۱:۳۰ به مدت ۳ ساعت با حضور محمدباقر آقاعلیخانی رئیس، مهدی کاتـب قائم مقام و معاونتهای مختلف مرکز ملی فرش، سید رضـی میری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و رئیس کنفدراسیون صادرات، سید مرتضی عراقچـی عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، محمدرضا عابد مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران، علیرضا قادری رئیس اتاق فکر فرش دستباف ایران، الله داد مشاور مرکز ملی فرش، عباس کسایی فر رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران، محمد بهاروند مدیر عامل اتحادیه سراسری فرش دستباف روستایی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه و پس از تلاوت قرآن کریم، محمد باقـر آقـا علیخــانی رئیس مرکز، ضمن خوش آمدگوئی به نمایندگان دعوت شده و سایر حضار، از تلاشهای مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون اقتصاد مجلس در تعیین و تصویب جایگاه فرش در برنامه پنجم توسعه تشکر و قدردانی کرد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیش از پیش ذینفعان فرش دستباف با مجلس به منظور حمایت هر چه بیشتر از فرش دستباف ایران تاکید و آمادگی مرکز و ذینفعان را در این زمینه اعلام نمود. آقـا علیخـانی با اشاره به ضرورت ایجاد فراکسیون فرش دستباف در مجلس، تمایل جدی و اصرار دستاندرکاران در این زمینه را به اطلاع نمایندگان حاضر رساند.

در ادامه جلسه افراد حاضر در جلسه ضمن معرفی نقش و جایگاه خود در خانواده بزرگ فرش دستباف به بیان دیدگاهها و نظراتشان پرداختند.
پس از سخنان دستاندرکاران، موسوی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصاد با اعلام این مطلب که من خود یک بافنده فعال هستم و سالها در این زمینه کار کرده و مدیریت اتحادیه های فرش روستائی فلاورجان را بر عهده داشته ام، از آشنائی اش با فرش و مشکلات مبتلابه آن سخن گفت.

موسوی همچنین گزارش اجمالی از فعالیت های کمیسیون اقتصاد در حمایت از فرش دستباف را به حاضرین ارائه کرد و آمادگی کامل خود را جهت پیگیری خواسته های ذینفعان فرش کشور اعلام نمود.

سپس فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصاد، ضمن بررسی و تشریح اقداماتی که جهت تعریف جایگاه فرش در برنامه پنجم توسعه در این کمیسیون انجام گردیده است، حمایت از فرش دستباف ایران را به دلیل جایگاه فرهنگی و اقتصادی ویژه آن، وظیفه همه دستگاههای ذیربط عنوان نموده و اظهار داشت که دستیابی به توفیق در زمینه فرش دستباف نیازمند تلاش مستمر و پیگیری در میان دستاندرکاران است. وی اعلام کرد که در همین هفته مقدمات ایجاد فراکسیون فرش دستباف را در مجلس شورای اسلامی فراهم خواهد آورد.

فتحی پور با اشاره به مخالفت جدی کمیسیون اقتصاد برای الحاق فرش به صنایع دستی و در جهت درخواست ذینفعان گفت: آماده ایم تا موضوع استقلال فرش دستباف را در قالب سازمانی مستقل، با اقتدار و منابع لازم، مجدانه پیگیری نمائیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×