اخبار فرش ماشینی

جشنواره فروش نوروزی پوشاک در تهران برگزار می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در نظر دارد‎ ‎در آستانه سال نو و با مشارکت دادن دو هزار واحد صنفی از مجموع ۲۰ هزار واحد فعال‏‎ ‎در سطح شهر،‌ جشنواره فروش نوروزی را با ۱۰ درصد تخفیف از یکم تا ۲۵ اسفند ماه‎ ‎برگزار کند‎.

‎ابوالقاسم آقاحسین شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک کشوری،‌ در نشستی‎ ‎با خبرنگاران اظهار کرد:‌ واحدهای منتخب از مجموع تعداد بسیاری از صنوف داوطلب برای‎ ‎مشارکت در این طرح و پس از بررسی سابقه فعالیت در فروش و‌عرضه کالاهای کیفی انتخاب‎ ‎شده اند‎.
‎وی گفت: از آنجا که شرکت‌کنندگان در طرح فروش نوروزی پارچه‎ ‎نوشته‌ای را بر روی سر در واحد صنفی خود نصب کرده‌اند، شناسایی آنها برای مردم‎ ‎براحتی امکان پذیر است‎.

‎وی با بیان این‌که بازرسان صنوف در مدت برگزاری جشنواره‎ ‎بازرسی‌های متعددی از این واحدها خواهند داشت،‌ گفت: ‌خدمات پس از فروش در خصوص‎ ‎کیفیت و یا نرخ جنس از جمله امتیازات این واحدها نسبت به نمونه‌های مشابه آنها است‎. ‎به گفته آقا‌حسین شیرازی،‌ واحدهای صنفی در فروش فوق‌العاده بهاری ممکن است فقط‎ ‎پوشاک داخلی یا خارجی یا توامان بفروش برسانند. رئیس اتحادیه پوشاک تهران معتقد‎ ‎است: در شرایطی که سود مصوب فروش ‏‎۲۰‎‏ درصد است،‌ ‏‎۱۰‎‏ درصد تخفیف منطقی به نظر می‌رسد‏‎ ‎و اگر این رویه در این ایام اعمال شود، تفاوت قیمت اجناس عرضه شده در این طرح دستکم‎ ‎با بازار حداقل ‏‎۳۰‎‏ درصد اختلاف دارد.وی تعداد صنوف مشارکت‌کننده در طرح حراج‎ ‎فوق‌العاده نوروزی طی سال گذشته را کمتر از یکهزار واحد عنوان کرد و گفت: تاکنون‎ ‎نیز بیش از پنج هزار واحد درخواست پیوستن به این طرح را ارائه کرده‌اند‎.
‎رئیس اتحادیه کشوری پوشاک ابراز امیدواری کرد تا این طرح سال‎ ‎آینده سایر نقاط کشور را نیز تحت پوشش خود قرار دهد‎.

‎آقاحسین شیرازی در پاسخ به پرسشی در خصوص نرخ بالای تعرفه‎ ‎واردات پوشاک و ارتباط آن با افزایش قاچاق کالا گفت:‌ طبیعی است که تعرفه بالا،‎ ‎واردکنندگان غیرقانونی پوشاک را در انجام اعمال خلاف خود تشویق می‌کند. وی با بیان‏‎ ‎این‌که در زمان حاضر نزدیک به ‏‎۷۰‎‏ درصد پوشاک کشور خارجی است، ‌افزود: هر چند که‏‎ ‎حمایت از تولید داخلی عمده‌ترین علت افزایش نرخ تعرفه بوده اما این را هم قبول دارم‎ ‎که اتفاق خاصی برای بخش تولید بوقوع نپیوسته اما شاید ثابت ماندن میزان تولید داخلی‎ ‎از امتیازات نرخ بالای تعرفه باشد‎.‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×