گزارش نمایشگاه ها

جشنواره فرش و صنایع دستی ترکمن در بندرترکمن برگزار می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرماندار بندرترکمن گفت: جشنواره فرش و صنایع‌دستی ترکمن چهاردهم شهریور ماه امسال در شهرستان بندرترکمن استان گلستان برگزار می‌شود.

عبدالحکیم فیروزی  در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بزرگ فرش وصنایع دستی ترکمن اظهار کرد: جشنواره بزرگ فرش و صنایع دستی ترکمن از ۱۴ تا ۱۸ شهریور ماه در اسکله شهرستان بندرترکمن برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی صنایع دستی ارزشمند فرش و صنایع دستی ترکمن و یافتن بازار فروش برای این هنر دستی اصیل و ایجاداشتغال برای مردم است.

فرماندار بندرترکمن تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند زمینه معرفی صنایع دستی ترکمن را به دنیا فراهم سازد و اتحادیه‌های فرش و کارآفرینان و تولیدکنندگان حوزه فرش و صنایع‌دستی می‌توانند با ایجاد غرفه در این جشنواره محصولات خود را عرضه و بازاریابی کنند.

فیروزی افزود: این جشنواره صنایع دستی با اولویت فرش ترکمن  برای نخستین بار  در راستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار می‌‎شود.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی  نماد عملکرد و نگرش مثبت بر ایجاد تحول و رونق کسب و کار در حوزه تولید و فروش فرش و توجه جدی به رشد و ارتقای جایگاه فرش دستباف در بازارهای داخلی و جهانی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرماندار بندرترکمن گفت: این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای حرکت در مسیر توسعه،  رونق و احیای صنعت فرش دستباف  استان باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×