اخبار نساجی

تبادلات بانکی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر بیشتر می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتاق ایران و روسیه با اشاره به مذاکرات با روس‌ها برای فعال شدن بانک‌هایی در ۵ کشور حوزه دریای خزر برای انتقال پول بین این کشورها گفت: بانک مرکزی طی ۲ ماه آینده در رابطه با جایگزینی روبل و ریال به جای ارزهای دیگر تصمیم می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسدالله عسگراولادی در نشست امروز اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: انتقال پول در بین بانک‌های ایجاد شده در ۵ کشور حوزه دریای خزر مبادلات مالی ایران را ۳ تا ۵ روز کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به این که مراودات مالی در این طرح با نرخ ارز آزاد صورت می گیرد تاکید کرد: بانک مرکزی طی ۲ ماه آینده در رابطه با جایگزینی روبل و ریال به جای ارزهای دیگر تصمیم‌گیری کارشناسی خود را انجام خواهد داد.

رئیس اتاق ایران و چین در ادامه یادآور شد: روس‌ها خریدار انواع محصولات کشاورزی، لبنی، دریایی، دامی و گوشتی ایران هستند و فروشندگان ایرانی باید همت بیشتری کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عسگراولادی با بیان اینکه ۵ جلسه در آستاراخان روسیه برگزار شد، گفت: در جلسه کارآفرینان ۵ کشور حاشیه دریای خزر بحث حمل و نقل بسیار پراهمیت بود که البته ۳ کشور با یکدیگر روادید ندارند. مقرر شد تا ۳ روز روادید بین ۵ کشور حاشیه دریای خزر ارائه شود.

وی یادآور شد: ۵ کشور تعهد کردند در حمل و نقل دریایی کمک کنند و این در حالی است که به طور مستقل ۲۵ مایل به هر کشور داده شده است.

رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: پرواز هوایی از ایران به قزاقستان باید در کنار پرواز از شمال ایران به جنوب روسیه تقویت شود که ظرف یک ماه آینده این پروازها شروع خواهد شد.

عسگراولادی در پایانی گفت: جلسه بعدی اتاق‌های بازرگانی ۵ کشور حاشیه دریای خزر در شمال ایران تشکیل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×