اخبار نساجی

جزئیات شیوه جدید گشایش ال.سی‌ ریالی/ ابلاغ در روزهای آینده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جزئیات شیوه جدید گشایش ال.سی‌ ریالی/ ابلاغ در روزهای آینده

عضو شورای پول و اعتبار از ابلاغ دستورالعمل گشایش ال.سی ریالی در روزهای آینده از سوی بانک مرکزی خبرداد و گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، محدودیت گشایش ال‌سی ریالی به معاملاتی که یک سوی آن دستگاه‌های دولتی باشند، رفع شد.

محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر از تصویب دستورالعمل جدید ال.سی ریالی در جلسه شورای پول و اعتبار خبرداد و گفت: خوشبختانه در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، دستورالعمل جدید استفاده از ال سی‌های ریالی به تصویب رسید.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: این دستورالعمل تا قبل از اتمام مهلت شش ماهه‌‎ای که برای بانک مرکزی در این خصوص تعیین شده بود، مصوب شده و مشکل فعالان اقتصادی در این زمینه به زودی برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل به زودی از سوی بانک مرکزی به بانکهای کشور برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

نهاوندیان اظهار داشت: بر اساس مفاد این دستورالعمل، محدودیت گشایش ال‌سی ریالی به معاملاتی که یک سوی آن دستگاه‌های دولتی باشند، رفع شده است و هم اکنون این امکان برای استفاده از فعالان اقتصادی فراهم است. همچنین قرار بر این شده که با تقویت سیستم‌های نظارتی در زمینه صدور ال.سی‌های ریالی، ابزارهای کنترلی نظام بانکی در این زمینه بهبود خواهد یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش مهر، پس از وقوع تخلف مالی ۳ هزار میلیارد تومانی از سوی سیستم بانکی، شورای پول و اعتبار توقف استفاده از ال‌سی‌های ریالی را در روزهای پایانی مهرماه ۹۰ مصوب کرد و به بانک مرکزی نیز ۶ ماه مهلت داد تا آئین‌نامه جدیدی را با در نظر گرفتن ملاحظات، تدوین کرده و به شورای پول و اعتبار ارایه دهد.

در این فاصله زمانی تا تدوین آئین‌نامه جدید، استفاده از ال.سی ریالی در سیستم بانکی متوقف شده بود و این امر، نارضایتی فعالان اقتصادی را در پی داشت، تا جایی که مکاتبات زیادی برای از سر گیری مجدد استفاده از این امکان مالی در اقتصاد کشور با اعضای کابینه همچون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از سوی بخش خصوصی صورت گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×