اخبار نساجی

جزئیات جلسه اقتصادی دیشب دولت؛ / دولت ریاست سیف بر بانک مرکزی را تصویب کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جلسه اقتصادی دولت، سیف، بانک مرکزی، تصویب

کارگروه‌های ویژه اقتصادی دولت دهم منحل شد

هیات دولت با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تصدی ولی الله سیف بر بانک مرکزی موافقت کرد. قرار است در روزهای آینده رئیس جمهور حکم رسمی رئیس کل جدید بانک مرکزی را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه هیات دولت که عصر دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور تشکیل شد، به کمیسیون اقتصاد دولت ماموریت داده شد ظرف ۱۵ روز با بررسی مشکلات و موانع پیش روی اشتغال و تولید، مجموعه اقدامات و تدابیر کوتاه مدت لازم را برای ایجاد تحرک اقتصادی به هیات دولت ارائه کند.

همچنین مقرر شد کمیسیون از امروز جلسات مربوط به این موضوع را برگزار کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این راستا رییس جمهور بر استفاده از نظرات فعالان و تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی تاکید نمود.

در ادامه جلسه با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تایید مجمع عمومی بانک مرکزی، دکتر ولی‌الله سیف به عنوان رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد و این انتخاب به تصویب دولت رسید که با حکم رئیس‌جمهور عهده‌دار مسئولیت بانک مرکزی خواهد شد.

رئیس جمهور از زحمات و تلاش‌های آقای بهمنی در مدت تصدی بانک مرکزی قدردانی کرد.

همچنین هیات وزیران با اصلاح ترکیب شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، اختیارات هیات وزیران در قانون ایجاد این مناطق را به اعضای این شورا تفویض کرد تا آنها با تشکیل جلسات مستمر و اتخاذ تصمیمات سنجیده نسبت به فعال‌سازی ظرفیت‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اقدام کنند.

ریاست این شورا به عهده رییس جمهور است و وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و روسای برخی دستگاه های دیگر به عنوان اعضای شورا تعیین شدند.

هیات وزیران همچنین با بررسی کارگروه‌های ویژه ایجاد شده در دولت‌های قبلی و اختیارات تفویض شده از سوی هیات دولت به آنها برای اتخاذ برخی تصمیمات نسبت به لغو آنها اقدام کرد.

بر اساس این تصمیم هیات وزیران در نظر دارد با سرعت عمل و فعالیت بیشتر، راساً نسبت به اتخاذ همه تصمیمات به طور متمرکز و سنجیده و هماهنگ اقدام تا از این طریق از اتخاذ تصمیمات بخشی و ناهماهنگ اجتناب کند.

در ادامه این جلسه هیات وزیران نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص ۱۵ طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعیین نماینده دولت برای دفاع از نظر دولت در هنگام بررسی طرح های یاد شده در مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×