اخبار فرش ماشینی

جریمه ۵۰ میلیون تومانی برای برندهای تقلبی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس شورای رقابت خبر داد، تولید کنندگانی که اجناس خود را با برند های تقبلی به مردم می فروشند و از حربه فریب مردم بهره می برند، ۵۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد.

رضا شیوا درباره جلسه اخیر شورای رقابت که به منظور بررسی اظهارات گمراه‌کننده فروشندگان کالا و خدمات در عرضه و فروش، برگزار شده بود، اظهار داشت: براساس ماده ۴۵ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شورای رقابت موظف است به شکایت ذی‌نفع رسیدگی و بالاترین مقام مسئول دستگاه مربوطه را به مجازات تعیین شده در بند (۱۲) ماده (۶۱) این قانون محکوم کند. به همین منظور به بررسی شکایت یکی از برندهایی که پمپ آب تولید می‌کند از یک تولیدکننده پرداختیم.

وی افزود: این تولیدکننده برند تقلبی تولید و با شبیه سازی کالای خود با مارک اصلی اقدام به فروش محصولات در سطح بازار می‌کرد که براساس قانون، شورا به این موضوع ورود کرده و در نهایت حکم فریب برای این تولیدکننده صادر کرد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در تنبیه اینگونه تولیدکنندگانی که با شبیه سازی کالاهای خود و فریب مردم اقدام به فروش محصولات خود می‌نمایند موضوعاتی مدنظر قرار گرفته است، به عنوان نمونه نخست باید این تولیدکننده توقف تولید انجام داده و به هیچ عنوان محصول تقلبی را تولید نکند. همچنین باید اطلاع رسانی شفاف را برای جلوگیری از فریب بیشتر خریداران انجام دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شیوا با اشاره به اینکه در این پرونده خسارت اضافه درآمد تولیدکننده باید به شاکیان پرداخت شود، تصریح کرد: علاوه براین براساس قانون این متخلف و سایر متخلفین باید ۵۰ میلیون تومان جریمه به دولت پرداخت کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×