اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

زنجان قطب صنعت نساجی کشور است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان قطب صنایع نساجی کشور مطرح بوده و در زمینه تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از تسنیم از زنجان، ناصر فغفوری امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان با بیان این که صنعت نساجی جز صنایع برتر استان است، اظهار داشت: این صنعت نقش زیادی در رونق استان و کشور دارد که سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر صنایع متدوال می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: سرمایه گذاری لازم برای ایجاد شغل در این صنعت نسبت به همین شاخص در سایر صنایع کمتر است به طوری که اشتغال ایجاد شده توسط این صنعت در سطح کشور ۲۲۶ هزار و ۹۰۱ نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم با تعداد واحدهای فعال تولیدی ۵ هزار و ۷۵۹ است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای استان تکمیل ظرفیت‌های تولید در صنعت نساجی است که جز ذخایر تولید است و موجب ایجاد ارزش افزوده در استان می‌شود و با شروع فعالیت مجموعه سرجین بافت زنجیره این صنعت در استان تکمیل می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده توسط این صنعت در استان ۱۴ درصد است، اظهار کرد: سرمایه گذاری صنعت نساجی استان در حدود ۱۰ درصد سرمایه گذاری کل استان است.

وی مهمترین محصولات صنعت نساجی استان را چهار رده عنوان و خاطر نشان کرد: ریسندگی کوتاه انواع نخ پنبه با تولید ۲۵ هزار تن و رنگرزی پارچه با ظرفیت ۵۰ هزار تن، انواع منسوج بی بافت ۲۹ هزار تن، بافندگی و تکمیل پارچه گردبافی ۵ هزار تن و ریسندگی انواع نخ سیستم ۱۱ هزار تن است.

فغفوری اظهار کرد: بزرگ‌ترین واحد فعال تولید جین در کشور در استان زنجان قرار دارد که بافندگی پارچه تاری پودی و پارچه جین با قابلیت تکمیل و رنگرزی ۵۲ میلیون متر مربع است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی نساجی راضی، نخیران، ماد بافت، نیک ریس، پارس نخ، پارس دکور، گروه صنعتی پر، لایی ساز و پویا ریس از جمله واحدهای مهم تولید کننده محصولات نساجی در استان است.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×