اخبار نساجی

جدول پرفروشهای بازار موبایل

جدول پرفروشهای بازار موبایل

سلیقه کاربران ایرانی موبایل روزبروز همگام باتکنولوژی تغییر می کند و امروز کاربرانی که تا پیش از این مکالمه با موبایل برایشان کافی بود دنبال گوشیهایی هستند که جدیدترین سیستم عاملها را پشتیبانی کند؛ براین اساس بازار خرید و فروش موبایلهای گرانقیمت داغ است و تقاضا برای جدیدترینها بیشمار.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، نگاهی به بازار جذاب گوشی موبایل در هفته ای که گذشت نشان می دهد که به رغم افزایش نرخ گوشی همزمان با نوسانات نرخ ارز، همچنان مراکز خرید و فروش گوشی روزهای پررونقی را سپری می کنند و کاربران نیز دیگر اقبالی به خرید گوشیهای زیر ۲۰۰ هزار تومان که تنها برای مکالمه و ارسال پیامک کاربرد داشت نشان نمی دهند و سیستم عامل، دوربین و پشتیبانی از نسل سوم نیز برایشان مهم است.

بازاری که ماهانه ۸۰۰ هزار متقاضی دارد

۸۰۰ هزار گوشی موبایل ماهانه در میان کاربران ایرانی مبادله می‌شود و ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه تهران که این آمار را می دهد معتقد است حتی این تقاضای خرید به صورت نسبی نسبت به فصلها، ایام خاص و تعطیلات نیز تغییر می کند.

با این وجود وی با اشاره به گردش مالی بسیار بالای بازار موبایل ایران به مهر می گوید: هر دو ماه یکبار بالغ بر ۲۷۴ تن گوشی موبایل به ارزش ۳۱ میلیون دلار به صورت قانونی وارد کشور می‌شود و با یک حساب سرانگشتی می توان تخمینی از گردش مالی یک ماهه این بازار به دست آورد؛ به نحوی که اگر نیاز ماهانه کاربران موبایل را ۸۰۰ هزار دستگاه گوشی با میانگین قیمت ۱۵۰هزار تومان فرض کنیم گردش مالی ماهانه این بازار حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود که سالانه چیزی در حدود یکهزار و ۴۴۰ میلیارد تومان خواهد شد؛ البته اغلب بخشی از این بازار پرمصرف را قاچاق تامین می کند و به همین دلیل نمی توان ارقام دقیق و صحیحی از گردش مالی این کالا اعلام کرد.

اما با این حال به نظر می رسد گردش مالی بازار موبایل فراتر از این ارقامی باشد که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه تهران عنوان می کند چرا که کاربران دیگر به گوشیهای با میانگین قیمت ۱۵۰ هزار تومانی بسنده نمی کنند و شواهد نشان می دهد که میانگین قیمت خرید گوشی به بیش از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پرفروشهای موبایل کدامند

بررسی های میدانی خبرنگار مهر از مراکز خرید و فروش بازار موبایل نشان می دهد که همچنان برندهای مطرح و بنامی چون سونی، سونی اریکسون، سامسونگ، اچ تی سی، نوکیا و اپل در راس توجه کاربران موبایل قرار دارند و تقاضا برای برندهای متفرقه و تولید داخل آنطور که باید چشمگیر نیست.

در این بازار گوشی سونی Xperia S که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن خودنمایی می کند و دارای سیستم عامل اندروئید نسخه ۲.۳ نان زنجفیلی است، در جدول پرفروش ها قرار دارد و حدود ۸۶۰ هزار تومان به فروش می رسد.

آیفون ۴s اپل ۱۶ گیگابایتی نیز در این بازار همچنان مورد استقبال متقاضیان خرید گوشی های گرانقیمت قرار دارد و با قیمتی حدود یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان خریداری می‌شود و از امکاناتی چون پشتیبانی از نسل سوم موبایل، دوربین ۸ مگاپیکسلی و سیستم عامل iOS ۵ بهره می برد.

در بازار موبایل تقاضا برای گوشی Xperia arc S سونی اریکسون نیز بالا است و این گوشی که حدود ۵۷۰ هزار تومان قیمت دارد با قابلیتهایی همچون پردازنده‌ بسیار قدرتمند ۱.۴ گیگاهرتزی همراه شده و مجهز به نمایشگر ۴.۲ اینچی لمسی خازنی و دوربین ۸ مگاپیکسلی است در لیست پرفروشترینهای این برند قرار دارد.

طرفداران گوشی های سامسونگ نسبت به خرید مدل گلکسی یانگ دو سیم کارته اقبال خاصی نشان می دهند و این گوشی که هفته گذشته با قیمت ۲۶۰ هزار تومان خرید و فروش شد نیز با امکاناتی چون پشتیبانی از نسل سوم و سیستم عامل اندروئید نسخه ۲.۳ در لیست پرفروشهای بازار قرار دارد.

سونی اریکسون Live هم که چند وقتی است وارد بازار گوشی موبایل شده با قیمت ۳۴۰ هزار تومان همچنان پرطرفدار است و از بارزترین ویژگیهای آن می توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی، پشتیبانی از نسل سوم موبایل و ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت اشاره کرد.

در میان پرفروش ها و پرطرفدارهای اچ تی سی WildFire نیز خوب می فروشد و این گوشی ۳۵۰ هزار تومانی به دلیل ابعاد صفحه نمایشگر و شکل طاهری به رغم آنکه حدود دو سال از زمان عرضه آن به بازار می گذرد و سیستم عامل اندروئید نسخه۲.۱ را پشتیبانی می کند همچنان از اقبال خوبی میان خریداران برخوردار است.

مدل اچ تی سی وی وان نیز از دیگر مدلهای پرفروش این برند است که به دلیل دارا بودن دوربین ۵ مگاپیکسلی و سیستم عامل آندروئید بستنی ساندویچی نسخهv۴.۰ پرفروش است و حدود ۵۳۰ هزار تومان قیمت دارد .

در میان پرفروشهای نوکیا مدل N۸ نیز همچنان خوب می فروشد و با قیمت ۵۷۰ هزار تومان علاقمندان پرو پاقرصی را به دلیل ابعاد، تنوع رنگ، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پشتیبانی از سیستم عامل سیمبیان نسخه ۳ که قابل ارتقاء به Nokia Belle است دارا است.

علاقمندان خرید گوشی های کمی ارزان قیمت همچنان از Xperia X۱۰ Mini سونی اریکسون هم استقبال می‌کنند و این گوشی ۲۶۰ هزار تومانی به دلیل وزن کم و اندازه مناسب و صفحه کلید کشویی QWERTY در لیست پرفروشهای هفته قرار دارد.

در این بازار تقاضا برای سامسونگ گلکسی جیو ۲۹۰ هزار تومانی که سیستم عامل اندروئید Froyo را پشتیبانی می کند و صفحه نمایش لمسی ۳.۲ اینچی دارد نیز خوب است.

گرانترین های بازار موبایل را بشناسید

در سرلیست گرانقیمتهای پرفروش بازار موبایل گوشی را آیفون ۴s اپل ۶۴ گیگابایتی قرار دارد که با وجود دارا بودن قیمت حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اما در کل خوب می فروشد.

در این بازار سامسونگ گلکسی s۳ نیز با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از جمله گرانترین گوشی های بازار است که تقاضا برای خرید آن چشمگیر است.

مدل اچ تی سی وان x نیز از دیگر مدلهای پرفروش این برند است که با وجودی که حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارد اما با این حال از چشم علاقمندان به جدیدترین تکنولوژیهای روز دور نمانده است و خوب می فروشد.

جدول ۱۰ پرفروش گوشی موبایل در هفته ای که گذشت

مدل کارخانه سازنده قیمت
Xperia S سونی ۸۶۰ هزار تومان
Apple iPhone ۴S اپل یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان
Xperia arc S سونی اریکسون ۵۷۰ هزار تومان
Galaxy Y سامسونگ ۲۶۰ هزار تومان
Live سونی اریکسون ۳۴۰ هزار تومان
WildFire اچ تی سی ۳۵۰ هزار تومان
اچ تی سی ۵۳۰ هزار تومان
نوکیا ۵۷۰ هزار تومان
Xperia X۱۰ Mini سونی اریکسون ۲۶۰ هزار تومان
Galaxy Gio سامسونگ ۲۹۰ هزار تومان

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×