اخبار نساجی

جدول میزان دستمزد کارگران قرارداد موقت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جدول میزان دستمزد کارگران قرارداد موقت

۲۰ گروه از کارگران با قرارداد محدود در سال ۹۱ و شاغل در گروه‌های خدماتی، روزانه حداقل ۱۲۹۹۰تومان و حداکثر ۱۵۸۱۶تومان مزد دریافت خواهند کرد و حداقل پایه سنواتی روزانه آنها نیز ۲۵۰ تومان و در بالاترین گروه شغلی۵۳۰ تومان است.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، پس از تصویب و ابلاغ حداقل دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومانی سال جاری از سوی شورای عالی کار در سال جاری و تعیین پایه سنواتی روزانه، میزان کمک هزینه بن کارگری، حق عائله مندی؛ وضعیت جدول ۲۰ گروه شغلی شاغلان خدماتی کشور نیز مشخص شد.

در قالب این جدول کارگران شاغل در بخش خدمات کشور در سال جاری به صورت روزانه حداقل در گروه یک شغلی، ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان حقوق دریافت خواهند کرد و این میزان در گروه ۲۰ به عنوان بالاترین گروه شغلی خدماتی سال ۹۱ نیز به میزان ۱۵هزار و ۸۱۶ تومان است.

حداقل مزد روزانه کارگران قرارداد موقت

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین طبق تصویب شورای عالی کار، میزان پایه سنواتی روزانه کارگران شاغل در بخش خدماتی نیز ۲۵۰ تومان و حداکثر ۵۳۰ تومان خواهد بود که به بالاترین گروه شغلی تعلق خواهد گرفت.

بررسی وضعیت ابلاغیه مزد ۲۰ گروه شاغلان خدماتی در سال ۹۱ نیز نشان می دهد که برای هر ساعت کار روزانه نیز کارگران خدماتی حدود ۱۷۷۲ تومان دریافت خواهند کرد.

حقوق یک ساعت اضافه کاری عادی با حداقل دستمزد نیز به میزان ۲۴۸۰ تومان تعیین و ابلاغ شده است. برای این گروه از کارگران نیز ماهیانه ۱۰هزار تومان کمک هزینه مسکن در نظر گرفته شده است.

به صورت ماهیانه مصوبه شورای عالی کار برای این گروه از شاغلان نیز رعایت می شود و میزان حداقل دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

شروط استفاده از حق عائله‌مندی

کمک هزینه بن خواربار نیز که طی یکی دو سال اخیر به صورت نقدی در نظر گرفته می شود برای این گروه از شاغلان هم ۳۵ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین کمک هزینه عائله مندی نیز برای هر فرزند به میزان ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان خواهد بود. البته در این بخش، کارگران خدماتی کشور برای بیش از ۲ فرزند، حق عائله مندی دریافت نخواهند کرد.

در این بخش نیز دو شرط وجود دارد مبنی بر اینکه بیمه شده حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ۷۲۰ روز کار را داشته باشد و سن فرزندان از ۱۸ سال کمتر باشد و یا منحصرا به تحصیل اشتغال داشته باشد که این بند مطابق ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی است.

اجرا در دو بخش خصوصی و دولتی

داود جوانی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به ابلاغ جدول جدید مزد طرح هماهنگ طبقه بندی مشاغل شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی کشور، گفت: این جدول در حال حاضر برای تمامی شاغلان بخش خدمات کشور لازم الاجرا است.

دبیرکل کانون کارفرمایان خدماتی کشور، خاطر نشان کرد: این جدول حتی برای یک نفر شاغل در بخش خدماتی و شرکتی که از یک نیروی شاغل نیز برخوردار است باید به مرحله اجرا گذاشته شود.

جوانی این مطلب را نیز افزود که کلیه شاغلان بخش خدمات دولتی و خصوصی کشور مشمول جدول ۲۰ گانه مزد سال ۹۱ خواهند بود.

جدول مزد طرح هماهنگ طبقه بندی مشاغل کارگران خدماتی با قرارداد موقت (محدود) برای اجرا در سال۹۱

پایه سنواتی (روزانه – ریال) مزد شغل (روزانه – ریال) گروه
۲۵۰۰ ۱۲۹۹۰۰ ۱
۲۶۰۰ ۱۳۰۶۰۶ ۲
۲۷۰۰ ۱۳۱۳۱۲ ۳
۲۸۰۰ ۱۳۲۰۱۹ ۴
۲۹۰۰ ۱۳۲۷۲۷ ۵
۳۰۰۰ ۱۳۳۶۶۷ ۶
۳۱۰۰ ۱۳۴۶۰۹ ۷
۳۲۰۰ ۱۳۵۵۵۲ ۸
۳۳۰۰ ۱۳۶۷۲۹ ۹
۳۴۰۰ ۱۳۷۹۰۷ ۱۰
۳۵۰۰ ۱۳۹۳۱۹ ۱۱
۳۷۰۰ ۱۴۰۷۳۳ ۱۲
۳۹۰۰ ۱۴۲۱۴۶ ۱۳
۴۱۰۰ ۱۴۴۰۲۸ ۱۴
۴۳۰۰ ۱۴۵۹۱۱ ۱۵
۴۵۰۰ ۱۴۷۸۰۰ ۱۶
۴۷۰۰ ۱۵۰۱۵۲ ۱۷
۴۹۰۰ ۱۵۲۵۰۷ ۱۸
۵۱۰۰ ۱۵۵۳۳۲ ۱۹
۵۳۰۰ ۱۵۸۱۵۹ ۲۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×