اخبار فرش ماشینی

ثبت فرش دستباف سلدوز در کتاب جامع فرش آذربایجان غربی

قربان انوشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تولید فرش دستباف در شهرستان نقده و روستاهای تابعه اظهار داشت: سبک‌های صادراتی، ابریشم، مرینوس، ریزماهی، افشان، کاشان، قم، اصفهان و تبریز توسط ۹۵۰ نفر در نقده بافته و به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۷۷ کارگاه خانگی فرش در نقده تصریح کرد: سالانه دو هزار و ۸۰۰ مترمربع فرش دستباف در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده به ساماندهی واحدهای صنفی فرش دستباف نقده از ابتدای سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۷۷ نفر برای دریافت گواهینامه مهارت قالیبافی به سازمان فنی و حرفه‌ای نقده مراجعه کرده‌اند.

انوشه افزود: طی سال‌های ۹۱ و ۹۲، ۲۲۸ قالیباف از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

وی به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به قالیبافان نقده در راستای اجرای طرح ساماندهی صنعت فرش نقده خاطرنشان کرد: تاکنون هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۶۳ نفر پرداخت شده است.

انوشه تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت نقده در نظر دارد فرش دستباف منطقه سلدوز را شناسایی و در کتاب جامع فرش دستباف آذربایجان غربی چاپ کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×