اخبار نساجی

ثبت سفارش واردات از سر گرفته شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ثبت سفارش واردات از سر گرفته شد

پس از توقف چند روزه در ایام تعطیلات نوروزی، ثبت سفارش واردات کالاها از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، هر چند به گفته برخی فعالان بخش خصوصی کشور ثبت سفارش واردات کالا تا پایان تعطیلات نوروزی امکان‌پذیر نبوده اما مدیرکل ثبت سفارش مدت زمان توقف این کار را از ۲۸ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال اعلام کرد.

ساسان خدایی در این مورد به ایسنا توضیح داد: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال پذیرش نداشتیم که این موضوع، علت خاصی نداشت.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز متقاضی هم برای ثبت سفارش واردات وجود ندارد.

این در حالی است که به گفته یک واردکننده تا روز گذشته هم ثبت سفارش واردات کالا انجام نمی‌شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محمدحسین برخوردار، رییس مجمع واردکنندگان نیز این موضوع را تایید کرد و گفت: از ۲۸ اسفند تا روز گذشته تقریبا کاری انجام نمی‌شد و از امروز ثبت سفارش واردات به چرخه اصلی خود بازگشته است.

در مورد تخصیص ارز واردات نیز مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: ‌تنها کالاهای ضروری و اساسی که جزو سبد هزینه خانوار هستند و همچنین مواد اولیه بخش تولید کشور می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند که به محض ورود به سیستم ثبت سفارش این کار امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: اما چون هنوز لیست کالا‌های بهره‌مند از ارز مرجع بسته نشده نمی‌توان اسامی این کالاها را ذکر کرد.

خدایی متذکر شد: کالاهای وارداتی به سه دسته تقسیم شده‌اند؛ دسته اول کالاهای ممنوعه است که عمدتا به واسطه ماده ۱۶ قانون بهره‌وری کشاورزی یا از نظر شرع و قانون ممنوع اعلام شده‌اند. دسته دوم کالاهایی هستند که در مقابل صادرات اجازه واردات دارند و واردکننده حتما باید از صادرات خودش یا صادرات شخص ثالث ارز واردات این کالاها را تامین کند. دسته سوم هم کالاهایی را شامل می‌شوند که ارز مرجع می‌توانند دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌در مورد مقررات تجارت در سال جاری فعلا بخشنامه‌ای آمده که طبق قانون سال گذشته عمل شود اما کتاب مقررات صادرات و واردات نیز پس از تصویب دولت ملاک قرار خواهد گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×