اخبار فرش ماشینی

ثبت جهانی فرش دستباف اصفهان/ زیرساخت سرمایه گذاری در نواحی محروم استان تشویقی شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: زیر ساخت های ورود صنعتگران توسط شرکت شهرک های صنعتی به نواحی محروم استان نیز باید به نوعی تشویقی شود تا افراد سرمایه گذار نیز حاضر به ورود به آن منطقه شوند.

مظفر انصاری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک روسای هیئت امناهای شهرک های صنعتی استان، نمایندگان مجلس و رئیس شرکت شهر ک های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: معتقدم که مشکلات صنایع استان اصفهان به دلیل سهم بالای این استان در تولید کشور از سایر استان ها بیشتر است.

وی افزود: خوشبختانه مدیریت صنایع استان علم با عمل توام است چرا که بخشی از بنگاه های صنعتی استان به دست مدیرانی که سابقا در دستگاه های اجرایی فعال بوده اند ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه گفت: قوانین خشک حاکم در خصوص استقرار صنایع در محدوده نزدیک به شهرها باید تعدیل شود چرا که برخی شهرستان ها طول یا عرضی در حد همان ۵۰ کیلومتر را دارند.

انصاری یادآور شد: افراد بسیاری در محیط های زیر زمینی و فاقد ایمنی کار مشغول به فعالیت هستند که به هر حال باید روزی برای انتقال آنها به شهرک های صنعتی چاره ای اندیشیده شود.

وی بیان داشت: زیر ساخت های ورود صنعتگران توسط شرکت شهرک های صنعتی به نواحی محروم نیز باید به نوعی تشویقی شود تا افراد سرمایه گذار نیز حاضر به ورود به این منطقه شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اهل صنعت استان نیز نباید فقط منتظر دولت باشند بلکه باید سعی کنند با عزم خود برای شرایط را برای گرفتن ارز مرجع واردات، مجوز های صادراتی و دیگر موارد مطرح و پیگیری کنند.

انصاری در ادامه از ثبت فرش دستباف اصفهان به عنوان اثری جهانی در هفته گذشته خبر داد.

دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی

همچنین عبد الوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه این نشست اظهار داشت : روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در روزهای آینده به دیدار آیت لله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در استای اعلام و بررسی مشکلات صنعت کشور می روند.

وی افزود: خانه های صنعت و معدن با مرکز پژوهش های مجلس نیز به تفاهم ها و ارتباطات مثبتی دست یافته است.

سهل آبادی گفت: واقعا یکی از گلایه های بخش خصوصی این است که فعالان اقتصادی به دلیل مشکلات گوناگون و در زندان و در کنار افراد اوباش و خلافکار به سر می برند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای نمونه شخصی که کارگاه پخت کیک دارد فقط منتظر دریافت دو میلون تومان برای آزادی خود از زندان است.

وی یادآور شد: از مسئولان می خواهیم که آبروی فعالان اقتصادی را در هنگام مسافرت به خارج در جامعه به دلیل بدهی های خود ضایع نکنند به این معنا که قبل از خروج آن شخص با خانواده اش وی را از جریان امر مطلع کنند نه اینکه در حین پرواز از فرودگاه مانع تراشی انجام گیرد.

سهل آبادی ادامه داد: از رئیس شرکت شهرک های صنعتی نیز می خواهیم که در اقدام به خلع ید زمین صنعتگرانی که به دلایلی در زندان به سرمی برند نیز تجدید نظر کرده و برای این افراد تخفیفاتی قائل شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×