اخبار فرش ماشینی

ثبات قیمت فرش ماشینی در بازار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 بسترسازی برای افزایش صادرات فرش ماشینی

 

محمدهادی کمالیان رئیس اتحادیه فرش ماشینی تهران، با اشاره به ثبات قیمت فرش ماشینی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه ابتدایی سال افزایش قیمتی را در این بخش شاهد نباشیم.

وی افزایش تولید و ثبات بازار را دو عامل مهم در عدم افزایش قیمت فرش ماشینی ذکر کرد.

کمالیان با اشاره به صادرات فرش ماشینی گفت: هم اکنون ما به کشورهایی مانند تایلند و چین فرش ماشینی صادر می‌کنیم و انتظار ما از دولت این است که بستر صادرات را فراهم نماید و همکاری‌ها و رایزنی‌های لازم را با سایر کشورها جهت افزایش صادرات انجام دهد.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی تهران تصریح کرد: در حال حاضر، با توجه به اینکه در این صنعت مدرن‌ترین ماشین‌آلات و دستگاه‌ها در کشور وجود دارد واردات فرش ماشینی بسیار کم شده است و می‌توان گفت هر نوع فرش ماشینی فانتزی که مورد استقبال واقع می‌شود در داخل کشور تولید می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کمالیان در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از نحوه دریافت مالیات گفت: در سال گذشته واحدهای صنفی ما درآمد چشمگیری نداشتند تا بتوانند مالیات خود را پرداخت کنند و باید سازمان امور مالیاتی به هنگام دریافت مالیات به این موارد نیز توجه کند.

 قیمت فرش ماشینی

وی با اشاره به تبلیغات مربوط به تخفیف فروش فرش در برخی مراکز فروش فرش،‌ گفت: تجمیع واحدهای فرش‌فروشی در برخی مراکز و تخفیفات غیرواقعی که اعمال می‌کنند موجب شده تا واحدهای صنفی در سطح شهر با مشکل مواجه و به نوعی قربانی شوند چرا که مردم در پی تبلیغات نادرست و غیرواقعی برای خرید فقط به این مراکز مراجعه می‌کنند.

کمالیان همچنین نداشتن پروانه کسب در بین برخی از واحدهای صنفی را یکی از مشکلات نظارتی بر عرضه و تقاضای فرش ماشینی عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰۰ واحد بدون پروانه کسب در صنف فرش ماشینی شناسایی شده که در حال برنامه‌ریزی برای پروانه‌دار کردن این واحدها هستیم چرا که نداشتن پروانه کسب مشکلاتی را در کیفیت کالا و قیمت مصوب اتحادیه در پی دارد و اگر مشکلی در عرضه و تقاضا به‌وجود آید، آن طور که باید و شاید نمی‌توانیم بر این واحدها نظارت کنیم.

به گفته کمالیان ۳ بازرس اتحادیه فرش ماشینی در کنار بازرسان اتاق اصناف به صورت دوره‌ای بر بازار توزیع فرش ماشینی پایتخت نظارت می‌کنند. ■

لزوم تجهیز واحدهای صنفی

به دوربین مداربسته

براساس بخشنامه معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مقرر گردیده کلیه واحدهای صنفی مجهز به دوربین مداربسته و سیستم حفاظتی باشند که درهمین راستا اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیک و الکتروتکنیک تهران که تنها متولی صدور پروانه کسب در رسته نصب و خدمات پس ازفروش سیستمهای حفاظتی و امنیتی و دوربینهای مداربسته می باشدآمادگی خود را جهت ارائه خدمات اعلام نموده است.

شماره های تماس اتحادیه : ۸۸۹۰۷۵۶۴-۸۸۹۳۶۸۶۳ ■

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×