اخبار نساجی

توکیو به واردات نفت از ایران ادامه می دهد

 

توکیو به واردات نفت از ایران ادامه می دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز کینیچی کومانو تصریح کرد دولت ژاپن امیدوار است به همکاری های اقتصادی تجاری و فرهنگی با ایران ادامه دهد .

ژاپن زیر فشار شدید آمریکا برای کاهش واردات نفت خام از ایران قرار دارد . سفیر ژاپن در ادامه افزود ایران یکی از مهمترین منابع تامین نفت ژاپن به شمار می رود و توکیو به واردات نفت از تهران ادامه خواهد داد .

وی افزود دولت ژاپن به تعهدات خود برای گسترش همکاری ها با ایران در زمینه های اقتصادی تجاری و فرهنگی پایبند خواهد بود . ایران دومین صادر کننده بزرگ نفت اوپک طی سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۸.۸ درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تامین کرده است .

بر این اساس میزان واردات نفت ژاپن از ایران طی شش ماه دوم ۲۰۱۱ نسبت به شش ماه نخست ۲۰۱۱ بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است . فشارهای غرب بر ژاپن برای کاهش واردات نفت از ایران در حالی است که پس از فاجعه اتمی نیروگاه فوکوشیما و تعطیلی بسیاری از نیروگاههای اتمی ژاپن میزان واردات نفت این کشور افزایش داشته است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×