اخبار نساجی

تولید ۸۰ میلیون تن فولاد در دولت‌های نهم و دهم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تولید 80 میلیون تن فولاد در دولت‌های نهم و دهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید ۸۰ میلیون تن فولاد طی سال‌های ۸۴ تا ۹۰ خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری با بیان اینکه تولید فولاد در سال ۵۷ تنها ۵۰۰ هزار تن بوده است، افزود: از سال ۵۸ تا انتهای سال ۸۳ (۲۶ سال) ظرفیت فولاد کشور به ۱۰ میلیون تن رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این در حالی است که به میزان ظرفیت فولاد از ابتدای فعالیت دولت نهم تا سال ۹۰ (۷ سال) قریب ۱۰ میلیون تن اضافه شد و ظرفیت تولید فولاد هم‌اکنون بالغ بر ۲۰ میلیون تن است. همچنین در طی این مدت ۸۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ تنها یک میلیون تن محصولات فولادی در کشور تولید می‌شد و در انتهای سال ۸۳ نیز میزان ظرفیت تولید محصولات فولادی به ۱۳ میلیون تن رسید افزود: از سال ۸۴ تا ۹۰ با به بهره‌برداری رسیدن کارخانجات و واحدهای مختلف، ۱۸ میلیون تن ظرفیت تولید افزایش یافت و در مجموع به ۳۱ میلیون تن محصولات فولادی در کشور بالغ گردید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری با بیان اینکه در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۵ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مدت بالغ بر ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تن محصولات فولادی نیز تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ رشد ۰.۲ درصدی داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه میزان مصرف و تولید فولاد در کشور چند میلیون تن باهم فاصله دارد افزود: امید است با همکاری و تلاش دستگاههای مختلف برای حفظ رشد تولید شمش فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت گامهای موثری برداشته شود تا فولاد سازان بتوانند با تمام ظرفیت کار کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×