اخبار فرش ماشینی

تولید ۲۵ هزار متر مربع فرش در‌ کرمانشاه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تولید ۲۵ هزار متر مربع فرش دستباف در استان طی شش ماهه اول امسال خبر داد.

هاشم پیراینده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۵ هزار متر مربع فرش در استان بافته شده که این میزان در کل سال گذشته ۴۲ هزار متر مربع بوده است.

وی یادآوری کرد: بیشترین فرش بافته شده در استان به ترتیب مربوط به کرمانشاه و سنقر بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه ۳۷ هزار و ۵۷ نفر کارت شناسایی فرشبافی دارند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۸۸۷ نفر برای بیمه به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

پیراینده اشاره‌ای هم به تعداد کارگاه‌های قالیبافی کرد و یادآور شد: در استان ۲۱ مجوز کارگاه قالیبافی متمرکز داده شده که از این تعداد ۱۰ واحد فعال است.

وی تعداد مجوزهای واحدهای فرشبافی غیرمتمرکز را نیز ۳۲ مورد دانست که از این تعداد ۲۵ کارگاه فعال است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که جایگاه تولید فرش کرمانشاه در کشور چگونه است، اظهار کرد: چون بخشی از فرش تولیدی استان در منازل و کارگاه‌ها به صورت متفرقه بافته می‌شود و عدد آن به جایی اعلام نمی‌شود، نمی‌توان آمار دقیقی اعلام کرد.

وی ضمن مطلوب دانستن کیفیت فرش‌های تولیدی در استان خاطرنشان کرد: فرش‌های ما با نقشه‌های جدید و کیفیت مناسب تولید می‌شود و بسیاری از آنها قابلیت صادرات دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×