اخبار فرش ماشینی

تولید پارچه چادر مشکی ایرانی چه شد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

ایران که یکی از مصرف‌کننده‌های عمده پارچه چادر مشکی به شمار می‌رود، همواره با حجم زیاد واردات این محصول و سودجویی و تخلف مواجه است.

برای پایان دادن به این مشکلات چند سالی است که قرار شده کارخانه تولید پارچه چادر مشکی توسط بخش خصوصی در شهرکرد ساخته شود که اکنون به مرحله خرید ماشین آلات رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجم زیادی از پارچه چادر مشکی هر ساله به ایران وارد می‌شود و همین امر به برخی از افراد این اجازه را می‌دهد تا به اسم چادر مشکی پارچه‌های دیگر را با تعرفه پارچه چادر مشکی وارد کنند و سود کلان به جیب بزنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مساله اصلی در این میان نبود یک کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در کشور در عین مصرف زیاد است که چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر احداث یک کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در شهرکرد به میان آمد.

در همین زمینه گلناز نصراللهی – مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت – درباره آخرین وضعیت احداث این کارخانه به ایسنا گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، بخش عمده‌ای از ماشین آلات این کارخانه خریداری شده و به دنبال انجام معافیت‌های گمرکی هستند.

وی با بیان اینکه زمان آغاز به کار این کارخانه هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اظهار کرد: به هر حال این کارخانه تولیدی قرار است به وسیله بخش خصوصی راه اندازی شود و هر موقع که خودشان صلاح بدانند کارخانه را فعال خواهند کرد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در عین حال می‌توان گفت که برنامه احداث این کارخانه به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم در آینده نزدیک این کارخانه افتتاح شود.

نصراللهی با بیان اینکه در این خصوص با برگزاری جلسات پیگیر موضوع هستیم، گفت: این موضوع جزو یکی از اولویت‌های دفتر نساجی وزارت صنعت نیز قرار دارد که امیدواریم با احداث این کارخانه بخشی از مشکلات تامین پارچه چادر مشکی در کشور حل شود و نیاز به واردات کاهش یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×