اخبار نساجی

مجلس برای مهار گرانی‌ها دست به کار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مجلس برای مهار گرانی‌ها دست به کار شد

در حالی که پس از سپری شدن یک دوره گرانی‌های پی در پی، بازار وعده‌ها از سوی دولتی‌ها برای کاهش قیمت داغ شده است، ازمجلس خبر می رسد که نمایندگان نیز برای مهار گرانی‌ها دست به کار شده اند .

بنابراین گزارش به اعتقاد بیشتر کارشناسان جدا از مدیریت ضعیف در تنظیم بازار یکی از عوامل اساسی در گرانی های اخیر نوسان نرخ ارز بوده است که در همین راستا مجلس در پی تهیه طرح کارشناسی است تا حداقل قیمت کالاهای اساسی دچار نوسان نشود.

از سوی دیگر مسؤولان دولتی نیز از کاهش قیمتها پس از یک دوره تنش گرانی‌ها خبر می دهند که به نظر می رسد، این بار کار از وعده گذشته است و تقریباً می توان با کاهش قیمت برخی ازاقلام مثل قیمت مرغ ، شیر و لبنیات این بار رأی به عملیاتی شدن این وعده‌ها داد.
در همین خصوص رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور درحال تهیه بسته اقتصادی هستیم، از پیش بینی سه نرخی شدن ارز در بازار در این بسته خبر داد.

ارسلان فتحی پور به مهر گفت: درحال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس در حال تهیه یک بسته اقتصادی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور با همکاری کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی است.
وی، موارد مختلفی مانند «جلوگیری از تزریق نقدینگی به بازار»، «جمع آوری نقدینگی از بازار»، «ارائه راهکارهای کاهش قیمت کالاهای اساسی خانوار» و «ساماندهی وضعیت معیشتی مردم» را از جمله موضوعات تشکیل دهنده این بسته اقتصادی اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در این بسته اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، «تعیین نرخ ارز» است، گفت: پیشنهاد اعضای کمیسیون در این بسته اقتصادی سه نرخی شدن ارز است.
فتحی پور اضافه کرد: کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ، کالاهای واسطه ای مثل تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ها و کالاهای لوکس هم مثل برخی خودروها هستند.

در همین حال سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه موج ارزانی‌ها در راه است، گفت: قیمت هر لیتر شیر ۵/۱ درصد چربی ۹۰۰ تومان، هر لیتر ماست ۵/۱ درصد چربی ۱۲۰۰ تومان، ۴۵۰ گرم پنیر یو.اف ۲۴۰۰ تومان و هر کیلو مرغ به صورت عمده ۴۲۰۰ و برای مصرف کننده ۴۷۰۰ تومان است.

حسن رادمرد با اشاره به اقدامهای انجام شده برای کاهش قیمت لبنیات و مرغ اظهار داشت: در زمینه کاهش قیمت لبنیات نهاده‌های لازم برای دامداری‌ها تأمین شده و ذخیره خوبی در استانها ایجاد شده است.

وی افزود: جدول سهمیه تولید سرانه و میزان مصرف نهاده تدوین شده و در اختیار استانها قرار داده شده است و در حال حاضر دامداری‌ها مشکلی از نظر کمبود نهاده ندارند و با توجه به تفاهم انجام شده قیمت هر کیلو شیر خام با بار میکروبی یک میلیون، ۷۵۰ تومان شده است. وی در ادامه با اعلام تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها عنوان کرد: با توجه به توافق ایجاد شده مقرر شده، قیمت هر کیلو مرغ به طور عمده ۴۲۰۰ و برای مصرف کننده ۴۷۰۰ تومان تعیین شود. او با اعلام ذخیره ۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی با قیمت ۷۰۰ تومان برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این برنج در فروشگاه‌های ویژه ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود. وی در ادامه از ایجاد ۳۰۰ فروشگاه با ۱۵ هزار غرفه برای توزیع ۱۲ قلم کالای پرمصرف از جمله مرغ، گوشت، روغن، شکر، برنج، لبنیات، خرما و دیگر کالاهای جایگزین مانند ماکارونی و شیرینی خبر داد. وی در ادامه با بیان اینکه کمبودی در بخش کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: بازار شاهد روند کاهشی قیمت کالاهای اساسی خواهد بود و موج ارزانی‌ها در راه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×