اخبار نساجی

راهکاری برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی

 

مدیرکل سازمان تولید اسکناس بانک مرکزی درباره راهکار جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی گفت: برنامه دراز‌مدت ما در این زمینه رفورم پولی است.

مجید صنیعی با بیان این مطلب افزود: اقداماتی باید در این زمینه انجام شود تا در آینده‌ای نه چندان دور کارهای لازم صورت گیرد.

وی همچنین درباره چاپ اسکناس‌های درشت‌تر گفت: اسکناس‌های پنج هزار و ۱۰ هزار تومانی را در سال ۹۰ چاپ کردیم و چاپ ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی را به صورت محدود داشتیم که این موضوع بر اساس قانونی بود که در بودجه سال ۹۱ مصوب شده بود و قرار بود ایران چک‌های ۵۰۰ هزار ریالی با سازو کار خودش ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۲ هم به نوعی ادامه چاپ و انتشار آن با همان سازو کار گذشته و شاید با محدویت بیشتری ادامه دارد گفت: با توجه به اینکه ما در چارچوب اسکناس محدویت داریم و بلافاصله بعد از ۱۰ هزار تومان نمی‌شود مجوز اسکناس‌های ۵۰ هزار تومانی را گرفت، بنابراین خواه ناخواه اسکناس ۲۰ هزار تومانی مطرح می‌شود و بعد از آن که انتشار اسکناس به حدی برسد که بتواند در خودپردازها قرار گرفته و به تولید انبوه برسد، اسکناس‌های ۵۰ هزار تومانی چاپ می‌شود.

صنیعی همچنین با بیان اینکه برای چاپ اسکناس هزینه‌ای حدود ۶۸ تا ۷۰ تومان صرف می‌شود و اسکناس‌هایی که در سال ۹۱ امحاء شد، هر قطعه ۲۴ تا ۲۵ تومان هزینه داشت گفت: هر ساله حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون قطعه اسکناس امحاء می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×