مد و پوشاک

تولید لباس هوشمند با سیستم GPS برای رصد ارگان‌های حیاتی بدن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در سال‎های اخیر، فناوری‌های پوشیدنی به یکی از پرطرفدارترین محصولات بدل شده اند و مخترعان را در توسعه هر چه بیشتر چنین محصولاتی تشویق می کنند.

به گزارش مهر، لباس جالب و متفاوتی توسط محققان و مخترعان فرانسوی ساخته شده که از آن با عنوان “تی شرت یا پوست الکترونیکی دوم” یاد می کنند. این تی شرت، لباسی منحصر به فرد است و دارای ویژگی های متمایزی است که از میان آنها می توان به کنترل علائم حیاتی بدن مانند ضربان قلب، ریتم تنفس، حرکت پاها و همینطور اتصال به اینترنت اشاره کرد.

این تی شرت هوشمند دارای سنسورهایی است که در ناحیه قفسه سینه قرار گرفته اند تا به اندازی گیری ضربان قلب و همینطور ریتم تنفسی شخص بپردازند. این تی شرت می تواند برای افراد مختلف کاربرد داشته باشد. برای ورزشکاران و اطلاع از عملکرد ارگان های حیاتی بدنشان حین تمرینات یا افراد سالمند، زنان باردار و … می تواند مفید باشد. از سوی دیگر، این تی شرت مجهز به جی پی اس بوده و می تواند با اتصال به اینترنت موقعیت مکانی شخص را به وی نشان دهد. این لباس را به سادگی و بدون بروز هیچ مشکلی می توان مورد شست و شو نیز قرار داد.

در سال های اخیر، استفاده از گجت ها و فناوری های پوشیدنی بسیار متداول و رایج شده است. این گجت ها با وجود اینکه در اندازه های کوچکی ساخته می شوند اما از قابلیت های بسیاری برخوردار بوده و کاربردهای سلامتی و پزشکی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این تی شرت هوشمند را می توان به عنوان یک گجت و فناوری پوشیدنی دانست که در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه خواهد شد اما از قیمت احتمالی آن خبری منتشر نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×