اخبار فرش ماشینی

تولید سالیانه ۵ هزار تخته تابلو فرش در ساری

 

تولید سالیانه 5 هزار تخته تابلو فرش در ساری

بافندگان ساروی سالیانه ۵ هزار تخته تابلو فرش می بافند.

ریس اتحادیه صنف فرش دستبافت ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه این اتحادیه از سال ۸۵ در ساری تاسیس شد در حال حاضر۷هزارو۵۲۴ نفر عضودارد گفت :در هر ماه نیز ۱۵۰ نفر به اعضای بافندگان فرش دستبافت مرکز استان اضافه می شود .

ملیحه محمدی کمبود مواد اولیه شامل نخ، نقشه، نبودبازاریابی مناسب، دستگاه پرداخت وآشنانبودن بافندگان با ذائقه مشتریان را از عوامل کمرنگ بودن صنعت دست بافندگان دانست.

وی با اشاره به اینکه هر ماه ۵۰ تخته تابلو فرش از تبریز شفارش می گیریم افزود:در حال حاضر دستمزدبافندگان براساس تعدادرنگ ودرج شمارش فرش گره ای ۸ تا ۱۵ ریال است که این امر برای بافنده مقرون به صرفه نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ریس اتحادیه صنف فرش دستبافت ساری اظهارامیدواری کرد :با حمایت شهرداری واختصاص بودجه مناسب برای حمایت از این صنعت در مرکز استان وایجاد کارگاههای تولیدی واختصاص مکان مناسب برای ترویج و تولید فرش دستبافت بافندگان شهر ساری هم می توانند بافت های مرغوب وبازار پسندی را به بازار فروش عرضه کنند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×