اخبار فرش ماشینی

تولید سالانه ۴۰ هزار متر مربع فرش در قم

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش دستباف استان قم از تولید سالانه ۴۰ هزار متر مربع فرش در استان قم خبر داد.

غلامرضا اخوان ضمن اشاره به کیفیت و ارزش بالای فرش قم گفت: فرش استان از نظر طرح و نقشه رو به ترقی است و همین امر بر ارزش فرش استان افزوده است، اما در حال حاضر عدم ثبات اقتصادی و بلا تکلیفی قیمت دلار و ارز تا حدودی در صادرات و فروش فرش تأثیر گذاشته است.
وی فرش‌ قم را تمام ابریشم و کرک با کیفیت بسیار بالا معرفی کرد و افزود: بعضی شهرها از جمله کاشان و تبریز نیز در تولید فرش دستباف دستی بر آتش دارند و فرش‌های نفیسی تولید می‌کنند.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش دستباف استان قم به تولید سالیانه ۴۰ هزار متر مربع فرش در استان قم اشاره کرد و افزود: فرش قم ۱۰ درصد صادرات فرش کشور را به خود اختصاص داده است.

اخوان گفت: در سال ۹۱ حدود ۵۰۰ میلیون دلار فرش از قم صادر شد که متأسفانه این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است. صادرات فرش به کشورهای مختلفی از جمله چین، آلمان، ژاپن و روسیه صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش دستباف استان قم ابراز کرد: از آنجایی که ۹۰ درصد فرش استان صادراتی است، وجود ثبات اقتصادی برای رونق این هنر و صنعت واجب و ضروری است و رفع مشکلات موجود مسیر صادرات فرش را هموار خواهد کرد.

به گفته وی در حال حاضر ۴۰ هزار هنرمند قالی باف در استان قم و حومه به این هنر مشغول هستند که حدود ۲۲ هزار کارت شناسایی برای آن‌ها صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×