اخبار فرش ماشینی

تولید سالانه ۱۸هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه ۱۸ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان خبر داد.
محمد فروهر صبح چهارشنبه در اولین نشست ستاد اجرایی جشنواره فروش فرش دستباف استان سمنان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان ضمن اشاره به تولید سالانه ۱۸ هزار متر مربع فرش دستباف در استان افزود: از ابتدای سال تاکنون دوازده هزار متر مربع فرش در استان بافته شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد تولیدات فرش استان سمنان قابلیت صادراتی داشته و از طریق استان های همجوار صادر می‌شوند خاطر نشان کرد: عمده فرش های منطقه شاهرود بیشتر به کشورهای خلیج فارس صادر شده و فرش های مناطق مهدیشهر به کشورهای اروپایی و همچنین حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.

نوع رنگ، رجشمار و تنوع بافت بارزترین ویژگی فرش استان سمنان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، تنوع رنگ، رجشمار و تنوع بافت را از بارزترین ویژگی فرش این استان برشمرد و افزود: در این استان فرش دستباف هم با دست بافته شده و هم با قلاب که نشان‌دهنده تنوع نوع بافت (ترکی باف و فارسی باف) بودن فرش‌ها در این استان است.

فروهر اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش افزوده فرش دستباف و تابلو فرش بیشتر از سایر صنایع دستی است، بیشتر مردم به بافت فرش روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه تنوع در رنگ، بافت و طرح در فرش‌های استان سمنان نسبت به سایر صنایع دستی استان نظیر گلیم و جاجیم بیشتر است، گفت: همچنین ارزش افزوده در فرش دستباف نیز چه در داخل و چه در خارج کشور بیشتر از گلیم و جاجیم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در استان سمنان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه جشنواره فروش فرش دستباف از بیست و دوم بهمن در این استان برگزار می شود افزود: فرهنگ سازی و حضور بیشتر مردم در جشنواره، استفاده مردم از فرش های دستباف با کیفیت و بهبود و تقویت بازار داخلی فرش دستباف از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فروهر گفت: باید فضای عمومی به گونه ای تغییر کند که خرید مردم از نمایشگاه به فروشگاه های سطح شهر منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فروش فرش دستباف با شعار هر فروشگاه یک نمایشگاه، برگزار می شود اظهار داشت: جشنواره فروش فرش دستباف استان سمنان از بیست و دوم بهمن به مدت یک ماه و تا بیست و دوم اسفند در ۹ فروشگاه شهرستان های سمنان، شاهرود و مهدیشهر برگزار می شود.

ساعت کار فروشگاه ها صبح ها از ۱۰ الی ۱۳ و بعد از ظهرها از ۱۷ الی ۲۱ است.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×