اخبار فرش ماشینی

تولید سالانه ۱۵ هزار مترمربع فرش دستباف در اردل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردل گفت: بافندگان این شهرستان سالانه افزون بر ۱۵ هزار مترمربع فرش تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

یعقوب اسدی در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر ۷ هزار بافنده بر ۳ هزار و ۵۰۰ دار قالی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بافندگان این شهرستان سالانه افزون بر ۱۵ هزار مترمربع فرش تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

اسدی با اشاره به طرح‌های فرش دستباف این شهرستان ادامه داد: فرش بختیاری، یلمه، قالی اولاد، گبه‎های ریز و درشت، گلیم و قالی‎های ذهنی از جمله تولیدات بافندگان این شهرستان محسوب می‎شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردل خاطرنشان کرد: عمده تولیدات فرش دستباف این شهرستان علاوه بر رفع نیازهای بازار داخلی به کشورهای اروپایی، آلمان، اتریش، کانادا و کشورهای عربی صادر می‌شود.

وی عدم تخصیص اعتبارات لازم به بافندگان شهرستان را از مهم‌ترین مشکلات فراروی توسعه صادرات فرش این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: هجوم واسطه‌های سودجو خارج از شهرستان و استان و رونق بی‌رویه فرش و گبه که باعث لطمه زدن به هنر فرش بختیاری در شهرستان شده است از دیگر مشکلات محسوب می‎شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسدی نوآوری در طرح و رنگ و کیفیت فرش دستباف را از نکات مهم در افزایش روند صادرات فرش دستباف عنوان و تأکید کرد: یکی دیگر از نکات مهم جایگاه تبلیغات است و از دیدگاه فروشندگان فرش دستباف تبلیغات از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف از جمله محصولاتی است که ارزش افزوده فراوانی دارد، اظهار کرد: این صنعت زمینه اشتغال افراد زیادی از جمعیت کشور به ویژه روستاییان را فراهم کرده است و می‎توان گفت که فرش جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد ملی از بعد اشتغال، ارزش افزوده و صادرات دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×