اخبار فرش ماشینی

تولید بالغ بر ۵۰ درصد از منسوجات بی بافت جهان در آسیا در سال ۲۰۲۰

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 تولید بالغ بر 50 درصد از منسوجات بی بافت جهان در آسیا در سال 2020

بیش از نیمی از منسوجات بی بافت در دنیا در سال ۲۰۲۰ در آسیا تولید خواهد شد.

به گزارش دفترمطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از سایت nonwovens industry براساس اطلاعات بدست آمده از مرکز اطلاعات نساجی، بیش از نیمی از منسوجات بی بافت در دنیا در سال ۲۰۲۰ در آسیا تولید خواهد شد.

مطالعات شرکت اطلاعات تجارت نشان می دهد که از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۱ تولید منسوجات بی بافت نزدیک به ۳ برابر شده و همچنین بیشتر از ۴۰ درصد از این منسوجات در آسیا تولید شده است.

در سال ۲۰۱۱ تولید منسوجات بی بافت در آسیا با ۷.۴ درصد افزایش به ۳.۱ میلیون تن رسید در حالیکه رشد تولیدات در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۰ درصد و در سال ۲۰۰۹برابر با ۱۳.۱ درصد در هریک نسبت به سالهای قبل از آنها بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این نرخ رشد سریع منعکس کننده افزایش استفاده از منسوجات بی بافت در آسیا بوده و ادامه صنعتی شدن در کشورهای منطقه را می رساند. بعلاوه توسعه و نوآوری در زمینه منسوجات بی بافت منجر به ایجاد کابردهای جدیدی از این محصولات می گردد.

از میان کشورهای اصلی تولید کننده منسوجات نبافته در آسیا، چین با سهمی بیش از دو سوم از کل آسیا، در سال ۲۰۱۱ بیش از ۲.۱ میلیون تن منسوج نبافته تولید نموده و از آن سال تا کنون بزرگترین تولیدکننده این منسوجات در آسیا به شمار می رود.
از میان محصولات مختلفی از منسوجات بی بافت در سال ۲۰۱۱ بیشترین سهم مربوط به اسپان باند(spunbonded) و ملت بلان(meltblown) بوده که ۴۴.۲ درصد سهم را در میان سایر تولیدات داشته است. اما سریعترین رشد در میان محصولات مربوط به منسوجات اسپانلس (spunlace) بوده که از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۱ رشد سالانه ای برابر با ۲۰ درصد داشته و در فقط در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۲۱.۸ درصد رشد داشته است.

بسیاری از تحلیلگران رشدی نامحدود برای استفاده از دسته ای از منسوجات نبافته را در سالهای آینده پیش بینی می کنند که از جمله این منسوجات عبارتند از: منسوجات پزشکی، بهداشتی، فیلتر و ژئوتکستایل است که در میان سایر منسوجات از رشد بیشتری در مصرف برخوردار خواهند بود.

چین و هند با توجه به اینکه یک سوم از جمعیت جهان را دارا می باشند، پتانسیل این را دارند که بزرگترین بازار مصرف این محصولات باشند.

اما تولیدکنندگان منسوجات بی بافت آسیا برای تحقق قوای بالقوه خود مجبور خواهند شد تا از تکنولوژیهای پیشرفته و همچنین از الیاف بشر ساخته با کیفیت بالا استفاده کنند.

منبع: www.nonwovens-industry.com
ترجمه:مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×