اخبار فرش ماشینی

تولید بافت‌های مصنوعی قلب ، کبد و پوست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تولید بافت‌های مصنوعی قلب :: پژوهشگران ایرانی موفق به تولید بافت های مصنوعی قلب، کبد و پوست متشکل از سلولهای بنیادی شدند.

به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی؛ علی خادم‌حسینی برگزیده بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و تیم همکار مؤسسه تحقیقاتیMIT موفق شدند تا بافت‌های مصنوعی قلب، کبد و پوست متشکل از سلول‌های بنیادی و بافت را تولید کند و از آن برای پیوند به بیماران بهره گیرد.

علی خادم حسینی با بیان اینکه با تولید بافت‌های مصنوعی بدن، انسان‌ها از پیوندهای سخت و دشوار نجات می‌یابند و از سوی دیگر می‌تواند راهکاری برای بهبود سریعتر بیماران بدون خونریزی‌های شدید باشد، گفت: آزمایش‌های ما روی حیوانات خوک و موش انجام گرفته و تاکنون هم نتیجه بخش بوده است.

وی افزود: مواد مهندسی شده‌ای که پیشرفت در شیمی پلیمر، نانو فناوری، و علوم زیستی را فراهم می‌کند، توان بسیار بالایی در درمان پزشکی دارند؛ به طوری که بافت مهندسی شده قادر است با استفاده از شبکه پلیمری حاوی آب، که به آنها هیدروژل گفته می‌شود، رفتار سلول‌های بدنی را تنظیم کند.

خادم حسینی گفت: ما به طور خاص هیدروژل‌های هیبریدی را که توان شبکه‌ای شدن نوری را دارند، با استفاده از ترکیب طبیعی مولکول‌های با نانو ذرات را توسعه دادیم؛ این ترکیبات می‌توانند برای تنظیم خواص شیمیایی، بیولوزیکی، مکانیکی و الکترونیکی به کار روند.

وی افزود: برای تهیه بافت پیچیده، از روش گردآوری مستقیم با شرکت دادن ماوژول بافت‌های کوچک به بافت‌های بزرگ‌تر را که بهبود داده‌اند، بهره بردیم؛ پیش‌بینی می‌شود این روش منجر به توسعه نسل بعدی درمان و دستگاه‌های پزشکی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : الیاف مصنوعی یا الیاف بشر ساخت چیست ؟ 

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×