اخبار نساجی

تحریم بانکهای لبنان به خاطر ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا اتهاماتی مبنی بر دست داشتن حزب الله لبنان در عملیات پولشویی مطرح کرده، یک مؤسسه آمریکایی که افرادی از موساد در پشت پرده آن حضور دارند، توطئه جدیدی را علیه شبکه بانکی لبنان به بهانه همکاری با ایران طراحی کرده اند.

ایرنا، روزنامه لبنانی ‘الاخبار’ روز چهارشنبه به نقل از نتایج تحقیقات سه ماهه یک مؤسسه آمریکایی موسوم به ‘متحدان علیه ایران هسته ای’ نوشت: این مؤسسه در گزارش اخیر خود مدعی شده که فعالیت سیستم پولیشویی در بانک های لبنان با همکاری بخش بانکی و تحت نظر ایران و حزب الله با هدف حمایت از عملیات های پولشویی و سندهای قرضه مالی کشور، به صورت غیرقانونی فعال است.

این روزنامه لبنانی با اشاره به واکنش بخش بانکی لبنان به این نوع ادعاها ادامه داد: بخش بانکی لبنان در صدد ارسال جوابیه قانونی و مناسب به این گونه ادعاها و اتهامات است.

الاخبار با اشاره به گزارش این مؤسسه آمریکایی تأکید کرد: اعضا و مشاوران این مؤسسه بسیار قدیمی، در راستای تأمین هدف های رژیم صهیونیستی تلاش می کند و یکی از مشاوران این مؤسسه عضو سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ‘موساد’ بوده است.

یک مقام بانک مرکزی لبنان با اشاره به اتهام این مؤسسه به بخش بانکی این کشور در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: این مؤسسه در حقیقت در راستای تـأمین هدف های صهیونیستی فعالیت می کند.

این روزنامه لبنانی به نقل از یکی از دست اندرکاران بازار مالی با اشاره به اتهام این مؤسسه به بخش بانکی لبنان نوشت: این درخواست با هدف خدشه دار کردن معاملات بانکی کشور صورت گرفته ولی عملا هیچ گونه تأثیری بر روند معاملات مالی لبنان به وجود نخواهد آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اتهامات اخیر وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر دست داشتن این حزب در عملیات پولشویی و تجارت مواد مخدر را کذب محض دانست.

حزب الله لبنان افزود: اتهامات وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سلسله حملات این کشور علیه حزب الله با هدف خدشه دار کردن چهره این حزب تلقی می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×