اخبار نساجی

تولیدکنندگان دارای چک برگشتی شناسایی شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تولیدکنندگان دارای چک برگشتی شناسایی شوند

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر شناسایی تعداد تولیدکنندگان دارای چک برگشتی گفت: با اجرای این امر می توان به تولیدکننده آبرومندی که چک برگشتی دارد کمک کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی راسخ  در نشست هم‌اندیشی ارتقای فضای کسب و کار در سال تولید ملی  با اشاره به واردات ۶۰ میلیارد دلاری در سال، افزود: این کالاها حداقل ۳ ماه در گمرک می‌ماند که ضرر و فشار بسیاری به نقدینگی کشور وارد می‌کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: هم اکنون بانک‌ها، فشار مضاعفی برتولید وارد می کنند و تامین منابع مالی به سختی صورت می‌گیرد.
راسخ  تصریح کرد: در بودجه ۹۱ منابع خوبی  از اعتبارات صندوق توسعه ملی ،برای حمایت از بخش تولید ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در هنگام مراجعه به برخی بانک‌ها عنوان می‌کنند که هنوز قانون بودجه به آنها ابلاغ نشده و این در حالی است که ۳ ماه از سال می‌گذرد.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بدهی‌های دولت به بخش خصوصی خاطرنشان کرد:  وقتی بدهی بخش خصوصی پرداخت نشود، گرفتاری‌های بسیاری ایجاد خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

راسخ با بیان این‌که در قانون هم آمده که با تشخیص کمیته بحث تهاتر مالیات را حل کنند، ادامه داد: ما در ارتباط با گمرک کنوانسیون تجدیدنظر شده را امضا کردیم و فرآیندهایی را برای تسهیل منابع مالی فراهم شده است.
وی با بیان این‌که این امکانات در دنیا وجود دارد که نیازی به قانون هم ندارد، گفت: تولیدکننده به‌راحتی می‌تواند کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تخلفات مالی اخیر، افزود: پس از تخلف مالی همه متحمل جریمه این تخلف شدند و این در حالی است که در هیچ جای دنیا این‌گونه نیست و خلاف اصول آزادی‌های اقتصادی است.
وی با تاکید بر این‌که باید اعلام شود چند درصد فعالان اقتصادی چک برگشتی دارند، تصریح کرد: یک تولیدکننده آبرومند ممکن است چک برگشتی داشته باشد و باید به او کمک کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×