اخبار نساجی

تولیدکنندگان سبد محصولات تولیدی خود را متنوع کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تولیدکنندگان سبد محصولات تولیدی خود را متنوع کنند

تولیدکنندگان داخلی اگر قصد دارند همچنان به حیات خود در بازار کشور ادامه دهند چاره ای جز تنوع بخشی به سبد محصولات تولیدی خود ندارند و با این کار می توان مشتریان بیشتری را در بازار جذب کرد.

نوید ایزدپناه عضو انجمن صنایع لوازم خانگی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان مطلب بالا و با اشاره به تاثیر نوسانهای اخیر نرخ ارز بر تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: نوسانهای نرخ ارز در همه جای دنیا اتفاق می افتد، اما نبود ابزارهای مالی و سرمایه ای مشکلات تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی را کمی بیشتر کرده است.

او توضیح داد: یکی از مشکلات در شرایط فعلی، واردات مواد اولیه از کشورهای خارجی است، زیرا با مشکلات به وجود آمده برای نقل و انتقالات ارزی و گشایش ال.سی، خرید مواد اولیه از طریق واسطه ها انجام شده و به موجب آن قیمت تولید افزایش و محصولات با قیمتهای بالاتر وارد بازار می شوند که بخش زیادی از این فشارها بر دوش مصرف کنندگان وارد می شود و در نهایت قدرت خرید مصرف کننده کاهش می یابد.

وی افزود: البته دولت و زیرمجموعه آن یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون تلاش کرده اند با اتخاذ سیاستهای هوشمندانه تاثیر محدودیتهای اعمال شده بر اقتصاد کشورمان را به حداقل برسانند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او خاطرنشان کرد: محصولات تولید داخل توانایی رقابت را در بازارهای جهانی دارند و سیاستگذاران کشور با حمایت از تولیدکنندگان و اعمال سیاستهای مالی و سرمایه ای می توانند مشکلات مصرف کننده و تولیدکننده را برطرف کنند.

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی با تاکید بر این که ابزارهای مالی و سرمایه ای مانند جریان تنفس در کالبد هستند، اظهار داشت: در دوره ای محصولات تولید داخل به کشورهای اروپایی، مجموعه کشورهای عربی، خاور دور و مناطق دیگر صادر می شدند که مشکلات یادشده تنفس را در این بازارها مشکل و فعالیتهای بازاریابی را مختل کرده است.

این فعال صنعتی عنوان کرد: در زمانی سهم بازار صادرات در گردش مالی و درآمد برخی از شرکتهای لوازم خانگی داخلی حتی به ۴۰ درصد هم رسیده بود، اما به دلیل وقوع برخی مشکلات و حمایت نشدن از سوی دولت، تولیدکنندگان ترکیه به دلیل داشتن ابزارهای مالی و سرمایه ای با نرخ بهره دو درصد وارد بازارهای جهانی شده و توانستند بخشی از سهم ایران را در بازارهای صادراتی به خود اختصاص دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×