اخبار نساجی

هدف حفظ نظام تک نرخی ارزی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هدف حفظ نظام تک نرخی ارزی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فضاسازی غرض ورزانه برخی رسانه ها در خصوص سیستم ارزی در کشور گفت:برخی رسانه ها با تیترهای گزینشی و بدون درج تاریخ بیان سخنان در باره چندنرخی بودن ارز در اذهان جامعه تشویش ایجاد کردند.

‘سید شمس الدین حسینی’ در حاشیه نشست مشترک تیم اقتصادی دولت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر نگار سیاسی ایرنا افزود: متاسفانه این رسانه ها مصاحبه هایی که در طی دو الی سه ماه پیش در یک فضای دیگر در خصوص ارز انجام گرفته بود را اکنون استفاده می کنند و شائبه ایجاد می کنند.

وی با اشاره به این که این قبیل اقدامات بدور از رسالت حرفه ای رسانه هاست از آنان خواست با یک تدبیر درست از این پراکنده گویی ها در خصوص مسایل ارزی جلوگیری شود.

وی در ادامه اظهار داشت:یک سری اصلاحات درسیستم ارز از جمله تک نرخی بودن ارز در کارگروه مشترک با دولت و وزرا و نمایندگان بخش خصوصی در حال بررسی است ، بنابراین رسانه ها باید قبل از نهایی شدن و پختگی طرح ها از انعکاس آن پرهیز کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

***دولت و مجلس به دنبال ارایه طرح فراگیر تک نرخی ارز هستند

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه عنوان کرد: دولت و سایر دستگاها به دنبال این هستند که سیستم ارزی کشور باید به سمت تک نرخی بودن ارز پیش برود. منتها این اقدام نیاز به یک برنامه ریزی دارد.

وی با تاکید بر این که ما همچنان به دنبال حفظ نظام تک نرخی هستیم ولی از آن فاصله داریم گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به برنامه ریزی همه جانبه و درنظر گرفتن همه جوانب است لذا در حال حاضر نه وزرات اقتصاد طرح مستقلی دارد و نه کمیسیون های مجلس ،بنابراین هم دولت و هم مجلس و هم سایر بخش ها در حال بررسی وجمع بندی برای ارایه یک طرح فراگیر هستند.

***فشارهای خارجی مدیریت می شود

حسینی در ادامه این گفت و گو در خصوص نشست غیر علنی مجلس با وزرای اقتصاد، صنعت ،معدن و تجارت و کشاورزی طی روزهای اخیر گفت:در این نشست علاوه بر تنظیم وضعیت اقتصاد بازار به تشریک مسابل دولت و مجلس در باره این که چگونه اقتصاد کشور و حوزه های مختلف مثل نفت ،بورس، صنعت و سیستم بانکی با تعامل بیشتر باتوجه به فشارهایی که از خارج وارد می شود مدیریت گردد بحث و بررسی شد.

وی خاطر نشان کرد که احتمال دارد این نشست ها ادامه داشته باشد.

***تشکیل کار گروه تامین مالی

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پایان در خصوص نشست تلفیقی مشترک کمیسیونهای اصل نود و صنایع و معادن تصریح کرد: در این نشست با توجه به نامگذاری سال و بویژه در شرایطی که پس از تحریم ها قرار داریم ،به مباحثی در باره اقتصاد مقاومتی پرداخته شد.

وی افزود: تشکیل کارگروه تامین مالی تولید فعالیت اقتصادی و شیوهای متنوع کردن تامین مالی از جمله محورهای مورد بحث در این نشست بود.

حسینی همچنین از سازماندهی های و حمایت های لازم در جهت حمایت از تولید ، سرمایه و کار ملی خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×