اخبار نساجی

توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از اروپا

مسئول ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از ۱۰۰ شرکت اروپایی تصریح کرد: تا زمانی که تحریم‌های این شرکت‌ها ادامه داشته باشد توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از این کشورها ممنوع خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ساسان خدایی تصریح کرد: فعلا این توقف شامل کالاهای مواد اولیه نمی‌شود. او تصریح کرد: در مقابل مواضع خصمانه‌ای که اتحادیه اروپا علیه ایران داشته و بر خلاف عرف تجارت بین‌المللی و قوانینی که سازمان ملل متحد وضع کرده، ایران را مورد محدودیت اقتصادی قرار داده است، جمهوری اسلامی ایران نیز مراودات تجاری خود را با ۱۰۰ شرکت اروپایی متوقف کرد. مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در فاز اول، این محدودیت تجاری برای آن دسته از شرکت‌هایی صورت گرفته است که کالاهای لوکس و مصرفی به ایران صادر می‌کردند؛

بر همین اساس ایران نیز جلوی واردات آن را گرفته است. وی تصریح کرد: این اقدام در گام اول صورت گرفته و به این شرکت‌ها نیز به‌صورت رسمی اعلام شده است. خدایی اظهار داشت: با این اقدام، ایران به کشورهای اروپایی گوشزد می‌کند که مواضع تجاری را با مواضع سیاسی یکسان نبینند بلکه باید مواضع بنگاه‌های اقتصادی با مواضع سیاسی کشورها کاملا متفاوت باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×