اخبار نساجی

توقف در معاملات سکه فروردین و خرداد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توقف در معاملات سکه فروردین و خرداد

در دومین روز معاملاتی هفته جاری هنوز معامله‌ای بر روی قرارداد‌های سکه آتی فروردین و خرداد ماه انجام نشد، به نظر کارگزاران استقبال از ماه‌های جدید معاملاتی از ابتدا کم بود و برای ایجاد عمق بیشتر در بازار لازم است ماه‌های معاملاتی به روال سابق بازگردد.

به گزارش فارس، با گذشت حدود دو ساعت و نیم از شروع معاملات آتی سکه هنوز معامله‌ای در قرارداد‌های فروردین و خرداد ماه برای امروز انجام نشده است. این در حالی است که چند روز دیگر تا پایان معاملات فروردین ماه باقی نمانده و معمولا در روز‌های پایانی هر قرارداد حجم معاملات افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، پوریا ارژنگ در خصوص دلیل عدم معامله در این دو قرارداد گفت: از زمانی که قرار داد آتی از ماه‌‌های زوج به تمامی ماه‌های سال تغییر کرد، استقبال خوبی از قرارداد‌های اضافه شده، نشد و تنها روزانه حدود ۱۰ الی ۱۵ قرارداد معامله می‌شد.

وی افزود:‌ معتقدم وضعیت معاملات آتی باید به روال سابق برگردد، زیرا در آن زمان عمق بازار بیشتر بود ولی در حال حاضر حجم معاملات پایین و تعداد معامله گران نیز کم شده است،بنابراین کسی وارد معاملات فروردین و خرداد ماه نمی‌شود. همچنین در این شرایط ریسک بازار بالا بوده در نتیجه رغبت سرمایه‌گذاران کمتر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این کارگزار معاملات آتی در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت معاملات آتی سکه در حال حاضر راکد است و معامله گران در انتظار تحویل نخستین دوره سکه‌های پیش فروش هستند، بنابراین ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی نظارگر باشند تا معامله گر.

به گزارش فارس، در حال حاضر از ۴ قرارداد قابل معامله در آتی سکه، (فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر ماه) تنها اردیبهشت و خرداد ماه در حال معامله است که قیمت سکه اردیبهشت با کاهش ۵ هزار تومانی با نرخ ۸۱۷ هزار تومان در حال معامله است. سکه تیر ماه نیز با افزایش اندک ۸۰۰ تومانی نسبت به دیروز ۷۵۴ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

بر اساس این گزارش، تا ساعت ۶ بعد از ظهر که پایان معاملات است امکان شروع معاملات فروردین و خرداد ماه وجود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×