اخبار فرش ماشینی

توسعه کسب و کارهای گروهی در خانوارها

یک مدرس کار آفرینی تأکید کرد: کسب و کار خانگی فردی از دیرباز در خانوارها از جمله خانواده های ایرانی رواج داشته اما در سال های اخیر، کسب و کارهای گروهی نیز رونق گرفته است.

مسلم خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: در کسب و کار خانگی معمولاً تلاش می شود بخشی از نیازهای بازار متناسب با توانمندی اعضای خانوار تولید و عرضه شود که تولید فرش های دستباف و همچنین گلیم و دست بافته ها از این محصولات محسوب می شود و با نصب یک دار قالی در داخل خانواده قابل تولید است.

وی افزود: با توجه به گسترش جوامع شهرنشینی و همچنین شکل گیری انبوه تقاضا برای برخی کالاها و خدمات، گاهی دیده می شود که اعضای خانواده به طور گروهی و تیمی در یک فعالیت اقتصادی وارد می شوند و کسب و کاری را برای خود راه اندازی می کنند.
خانی گفت: ارائه خدمات رایانه ای، خدمات ترجمه و همچنین برخی فعالیت ها در زنجیره تولید کالاهای مهم از این طریق انجام می شود.

وی اظهار داشت : در کسب و کارهای گروهی خانوادگی مسائلی مانند تقسیم کار و بازاریابی و مدیریت تأمین مواد اولیه دیده می شود که به تخصصی شدن فعالیت ها کمک می کند.
خانی افزود: طرح ساماندهی مشاغل خانگی نیز می تواند به این فرآیند کمک کند.

وی گفت : افزایش و پایداری نرخ بیکاری در طولانی شدن مدت انتظار نیروی کار سبب شده است گرایش به اینگونه کسب و کارها هم توجیه اقتصادی پیدا کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×