اخبار نساجی

توجه ویژه به تولید کاغذ در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فاطمی امین خبر داد؛
توجه ویژه به تولید کاغذ در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت

توجه ویژه به تولید کاغذ در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فن‌آوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه راهبردی این وزارتخانه توجه ویژه‌ به صنعت کاغذ و نحوه رشد و توسعه آن در سال های آینده خواهد بود.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‘رضا فاطمی امین’ کاغذ را یکی از محصولات ضروری در بخش فرهنگی کشور دانست و افزود: بخش زیادی از مصرف کاغذ در ایران از طریق واردات تأمین می شود و با توجه به مصرف بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کاغذ در سال، سرانه مصرف کاغذ در کشور ۴/۲۳ کیلوگرم است که ۱۶ درصد آن تولید داخل و ۸۴ درصد آن وارداتی است.

وی اضافه کرد: در برنامه راهبردی این وزارتخانه، بازسازی و نوسازی کارخانجات کاغذ جهت کاهش قیمت تمام شده، ایجاد واحدهای تولید کاغذ چاپ و تحریر، روزنامه و خمیر کاغذ، توسعه تشکل ها و تعاونی های تولیدی مواد اولیه، ایجاد و تقویت مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی و گسترش فعالیت‌های آموزشی، علمی و اطلاع رسانی به کارکنان و شاغلین صنعت کاغذ به عنوان اهداف عملیاتی دیده شده است.

مدیر پروژه برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش ضریب خود اتکایی، ارتقاء فناوری و بهره وری عوامل، اصلاح الگوی مصرف، سرمایه گذاری در صنایع کاغذ و اصلاح ساز و کار بازار را از جمله راهبردها و خط مشی های تعیین شده در برنامه راهبردی اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به لزوم حمایت از صنایع داخلی تولید کاغذ، بویژه کاغذهای چاپ و تحریر و مطبوعات که سهم قابل توجهی در ارزبری و ارزش تجاری به خود اختصاص می‌دهند، گفت: ارگان های مرتبط همانند وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است، تسهیلات و امتیازاتی نیز برای خرید کاغذ داخلی جهت استفاده در چاپ کتاب و مطبوعات در نظر بگیرد تا شاهد رونق بازار کاغذ داخلی باشیم.

به گفته وی، برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت مرداد ماه جاری رونمایی می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×