اخبار نساجی

دراقتصاد یک وزیر درست میکند , دیگری خراب

سومین و آخرین نشست هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار با هدف تأمین منابع مالی با حضور برخی از مسئولین اقتصادی از جمله آقایان دکتر غضنفری و دکتر فرزین در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در این نشست , با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی مهمترین معضل و مشکل فعالان اقتصادی علی الخصوص تولیدکنندگان جهت پیشبرد کارهایشان میباشد اظهار داشت: اگر مشکلات فعالان اقتصادی را بطور دقیق بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که تقریباً نیمی از موانع و مشکلات موجود اقتصادی زائیده عدم هماهنگی دستگاههای تصمیم گیرنده و نگاه انتفاعی برای مجموعه خویش بجای دید ملی است.

محمدرضا سبزعلیپور  تصریح کرد: اگر تصمیم گیری در ارتباط با مسائل اقتصادی علی الخصوص حوزه صنعت، معدن و تجارت فقط در اختیار یک وزیر میبود سریعاً مشکلات موجود حل و فصل و راه را برای فعالیت مردان اقتصادی باز و هموار می شد، اما افسوس از اینکه کار فقط در دست یک وزارتخانه نیست و دستگاههای دیگری نیز دخیل می باشد و به همین خاطر تا گوشه ای از کار توسط یک وزیر ترمیم  شود گوشه ای دیگر توسط دستگاهی دیگر زخمی و فلج می گردد و با این ساز ناهماهنگ مسئولین و دستگاههای اقتصادی ذیربط هیچگاه کارها سر و سامان نخواهد گرفت.

وی عدم حضور جمعی از مسئولین تصمیم گیرنده اقتصادی دعوت شده در این نشست را تأیید کننده اظهارات خود توصیف کرد و گفت: این نوعی بی اهمیتی از جانب مسئولین امر به مشکلات فعالان اقتصادی در سال تولید ملی میباشد ولیکن آقایان غضنفری و فرزین و مسئولین حاضر در این جلسه نیز مطمئناً امروز کارهای دیگری داشتند که می توانستند بجای آمدن به این جلسه، آن کارها را پیگیری کنند اما حضور در این جلسه را ارجح به سایر کارهای خود دانسته اند که جای قدردانی دارد.

علیپور در بخش دیگری از اظهاراتش به بحث تجارت اشاره نمود و گفت: همه آقایان با اشاره به نامگذاری امسال بنام حمایت از تولید ملی فقط به مشکلات تولیدکنندگان پرداخته و اقتصاد را در تولید خلاصه می کنند در صورتی که تجارت هم بخش دیگری از اقتصاد را تشکیل می دهد چراکه  اقتصاد اتوبان دو طرفه میباشد و همه جوانب را باید بطور اصولی در آن دید. شاید برخی از تولیدکنندگان خوششان نیاید که از تجارت صحبت شود اما من از صادرات صحبت میکنم و نه واردات. زیرا غالب تولیدکنندگان صادرکننده هم میباشند، حال اگر تولیدی انجام شود و فروشی در پی نداشته باشد که فایده ای ندارد! پس مقوله صادرات و فعالان عرصه صادرات نیز برای اقتصاد کشور بسیار مهم و قابل اهمیت میباشند. مع الوصف در کنار مشکلات تولیدکنندگان، باید مشکلات صادرکنندگان را نیز در نظر گرفت و بهمین خاطر اسم وزارتخانه را هم وزارت صنعت، معدن و تجارت گذارده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×