اخبار نساجی

کاهش صادرات گاز روسیه در سرمای شدید اروپا

 

کاهش صادرات گاز روسیه در سرمای شدید اروپا

روسیه برای نخستین بار، کاهش صادرات گاز خود به اروپا را تایید اما رقم آن را ۱۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش فارس، شرکت دولتی گازپروم، غول گازی روسیه برای نخستین بار تایید کرد که این شرکت عرضه گاز به اروپا را در میان حمله سرمای شدید به این قاره مختصرا کاهش داده است.

بر اساس گزارش اندری کروقلوف معاون شرکت گاز پروم به ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر این کشور، این کاهش برای چندین روز ادامه خواهد داشت و در حدود ۱۰ درصد است. با این حال، مقامات اتریش و فرانسه کاهشی برابر با ۳۰ درصد و ایتالیا ۲۴ درصد را گزارش کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، روسیه که پیش از این اوکراین را برای کاهش‌های صادرات گاز سرزنش کرده بود، معتقد است که کی‌اف بیش از سهم خود برداشت کرده است. این سرزنش‌های دوطرفه بحران‌های گازی گذشته را تازه کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روز جمعه، اتحادیه اروپا کمیته هماهنگی گاز خود را در حالت هشدار قرار داد اما تاکید کرد که این موقعیت هنوز به حالت اضطراری نرسیده است.

پوتین تلاش کرد تا با استفاده از این موقعیت بر نیاز بر یک مسیر تامین گاز جایگزین از جمله خط لوله گاز اروپای شمالی و کنار گذاشتن اوکراین تاکید کند.

اروپا ۲۵ درصد گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×