اخبار نساجی

توان مقابله با دشمن در فاصله چند هزار کیلومتری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌تواند ابعاد تخریب‌گری بسیج را تخمین بزند، گفت: بسیج از نقطه صفر مرزی تا قلب کشور متجاوز توان شلیک دارد.

به گزارش فارس، کارنامه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان ستون فقرات سپاه، در ایام هشت سال دفاع مقدس در قالب تیپ‌ها و لشکرهایی چون ۲۷ محمد رسول‌الله، ۸ نجف اشرف، ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین(ع)، ۴۱ ثارالله، ۱۷ علی بن ابیطالب(ع)، ۳۱ عاشورا و … بر کسی پوشیده نیست.

این نیرو پس از جنگ نیز با رویکرد ارتقا توان رزمی و در سالهای اخیر در قالب دکترین نبردهای نامنظم، تدابیر و برنامه های متعددی را برای مقابله با انواع تهدیدات داخلی و خارجی در دستور کار خود قرار داد که نمونه آن را می توان در مقابله همه جانبه با گروهک های تروریستی نظیر پژاک و گروهک تروریستی ریگی در مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق کشور دید.

سردار مرتضی میریان جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی تفصیلی به برخی از این دستاوردها، تلاشها و اقدامات نیروی زمینی سپاه اشاره کرده است که متن کامل این گفت‌وگو را در زیر می خوانید.

سردار میریان پیش از این فرماندهی یگان ویژه نیروی زمینی سپاه (یگان صابرین) را در مقابله با گروهک تروریستی پژاک برعهده داشت.

***

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سردار میریان با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ در نزسا به نام سال توانمندسازی نیروی زمینی گفت: استحکام در اراده بخش عمده‌ای از مسئولیت لشکرها و تیپ‌های عملیاتی نیروی زمینی از دلایل مهم نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال توانمندسازی نیرو از سوی سردار پاکپور بود و سابقه درخشان این نیرو در اجرا است که در بعد عقبه‌ها و آماده کردن زیر ساخت‌ها و ساختمان‌های مناسب برای ستادهای، گردان‌ها و اماکن مورد نیاز دیگر، اقدامات بسیار جدی صورت گرفته است.

وی افزود: ضمن اینکه در راستای پشتیبانی ماموریت‌ها اقدامات زیربنایی در انسداد مرزها، ایجاد موانع و جاده‌سازی نیز انجام شده است.

* با دستور سردار پاکپور تمامی خرید‌ها از خارج قطع شده است

میریان همچنین با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از تولید و سرمایه ملی درخصوص اقدامات نیروی زمینی سپاه برای حمایت از تولید ملی و خودکفایی در عرصه‌های دفاعی گفت: برای تخصصی شدن یگان‌ها با استفاده از تولیدات بومی با توجه به منویات فرمانده معظم کل قوا و دستورات فرمانده نیروی زمینی سپاه تمامی خرید‌هایی که از خارج صورت می‌گرفت قطع شده و در راستای تقویت تولید ملی به ویژه در بعد تجهیزات و صنعت کشور، همه نیازهای خود را از داخل تامین می‌کنیم.

*تولید تجهیزاتی که به ذهن دشمن خطور نمی‌کند در آینده‌ای نزدیک

وی ادامه داد: نکته جالب این است که این تصمیم سازمان‌های خود کفایی بالاخص خودکفایی نیروی زمینی سپاه را بسیار فعال کرده و به نوعی رزم ما صد در صد خودکفا شده است، امیدواریم با تلاش‌های این مجموعه در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود تجهیزات و ادواتی باشیم که هرگز به ذهن دشمن خطور نمی‌کند.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه درخصوص برتری سپاه در رویارویی با دشمن اظهار داشت: دشمن ما مجهز به یک سری سلاح‌های غیر متعارف است که داشتن همان سلاح‌ها مغرورش کرده، اما با ارزیابی ملاحظات اساسی می‌توان دریافت که اراده مردم را نمی‌شود با سلاح به زانو در آورد همانگونه که در جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها ابتدایی جنگ از سلاح غیر متعارف خود علیه ژاپن استفاده می‌کردند یقینا ژاپنی‌ها صحنه جنگ را تغییر داده و انتقام کشته‌های خود را بخوبی می‌گرفتند ولی آنها در پایان جنگ و زمانی که اراده و میل مردم برای نبرد کاهش یافته بود از این سلاح خود بهره بردند.

* دشمن ما امروز بسیار آسیب پذیر است

میریان در ادامه تصریح کرد: نکته مهم‌تر اینکه دشمن ما امروز بسیار آسیب پذیر است و وقوع بیداری اسلامی با الگوی انقلاب اسلامی ایران توانسته جهان اسلام و مردم مظلوم دنیا را در کنار جمهوری اسلامی و حامی آن قرار دهد لذا از آنجایی که بیشترین منافع استکبار جهانی در همین کشورهای مسلمان است، دیگر امنیتی را برای جایگاه و منافع خود در این کشورها احساس نمی‌کند به ویژه در خلیج همیشه فارس که دل‌های مردم و ملت‌های منطقه همچون بحرین که اهل سنت و شیعه دلدادگی و وابستگی به یاران دارند همواره با ماست.

* بیش از ۳ هزار قایق دائم از کنار ناوهای آمریکایی رد می‌شوند

وی افزود: بیش از ۳ هزار قایق و لنج در حال تردد و ماهیگیری و تجارت هستند که دائم از کنار ناوهای آمریکایی رد می‌شوند و حالا سؤال این است که آمریکا در چنین عقبه‌ای چگونه می‌خواهد با ما بجنگد؟ کافی است آنها (دشمنان) دست به اسلحه ببرند،خواهند دید که پشیمانی نصیب چه کسی خواهد شد، علاوه بر این همان طور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند ما در هر سطح تهدید توانایی مقابله جدی و پشیمان کننده برای متجاوزین را داریم. ما داشتن بمب هسته‌ای را حرام می‌دانیم.

* دشمن نمی‌تواند ابعاد تخریب‌گری بسیج را تخمین بزند

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: بمب هسته‌ای ما بسیج است چراکه مشخصات بمب هسته‌ای در بسیج هست و همانند بمب اتم ابعاد تخریبی آن قابل کنترل نیست، قدرت بسیج پایان ناپذیر و مخرب است چنانکه دشمن نمی‌تواند ابعاد تخریب‌گری آن را تخمین بزند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج از نقطه صفر مرزی تا قلب کشور متجاوز توان شلیک دارد. ما میلیون‌ها مجاهد بسیجی داریم که تربیت یافتگان اسلام و ولایت، فدایی امام، اسلام، مردم و کشور خود هستند و با اسلحه و مهمات در دل دشمن و تا قلب کشور او قدرت نفوذ و عملیات دارند. دشمن باید بداند تا زمانی که مردم ما با حکومت اسلامی همراه هستند هرگز نخواهند توانست مانند افغانستان یا عراق جای پای برای خود در ایران بیابد.

* امروز می‌توانیم در چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر با دشمن بجنگیم

میریان تاکید کرد: امروز تمام پایگاه‌های دشمن در تیررس موشک‌های ماست، روزگاری آنها در مرزهای کشور با ما می‌جنگیدند ولی امروز می‌توانیم در چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر با آنها بجنگیم. امروز رده‌های تامینی ما مثل لبنان برای دشمن خطر بیشتری دارند و به صلاحشان نیست با ما درگیر شوند چون ما پس از انقلاب اسلامی سال‌هاست از زمان زورگویی و سلطه گری عبور کرده‌ایم و حرف زور برای ما شنوا نیست.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: دشمنان بدانند ما بر عکس آنها که در معادلات خود به دنبال زنده ماندن هستند، بر اساس آموز‌های اعتقادی و دینی‌مان در راه خدا چه بکشیم و چه کشته شویم، پیروزیم و این اوج عزت و افتخار ماست.

* ضد انقلاب جرات نمی‌کند به مرزهای ما نزدیک شود

میریان در ادامه این گفتگو به نقش نیروی زمینی سپاه در تامین امنیت مردم و عملیات‌های اخیر این نیرو در شمال غرب و جنوب شرق کشور گفت: نیروی زمینی سپاه به واسطه قدرتی که در دوران دفاع مقدس به دست آورد و پس از آن نیز بواسطه اتصال به دریای بیکران بسیج قابلیتی چندین برابر در قیاس با نیروی مشابه خود ارتش دارد و به دلیل همین اقتدار فزاینده، در عملیات‌های جنوب شرق و شمال غرب کشور علیه گروه‌های تروریستی وابسته به غرب مقتدرانه بر عناصر وابسته به دشمن غلبه کرده و امنیت و آسایش را برای مردم ساکن در این مناطق مرزی به ارمغان آورد به نحوی که مردم، قدردان و سپاسگزار این اقدام سپاه هستند.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: این اقتدار و ایجاد امنیت که حاصل مجاهدت رزمندگان نیروی زمینی سپاه است چنان بلایی بر سر ضد انقلاب آورده که جرات نمی‌کنند به مرزهای ما نزدیک شوند. امروز به واسطه اقتدار و جانفشانی شهدا و رزمندگان جان بر کف نیروی زمینی سپاه دشمن در دوره‌های ذلت، ما بر قله‌های عزت قرار داریم و این افتخاری بس بزرگ است که ما رضای خداوند متعال را کسب کرده و دل رهبر عزیزمان را شاد کردیم.

* سپاه در تبعیت از ولایت راسخ و ثابت قدم است

وی افزود: رابطه پاسداران با امامشان یک رابطه معنوی، عاشقانه و عاطفی است و تبعیت از منویات معظم له در زندگی فردی و اجتماعی و امور سازمانی و تشکیلات همه پاسداران متجلی است. تردیدی نیست زمانی که امام راحل (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند با دلی آرام و قلبی مطمئن از این دنیا می‌روم اطمینان داشتند که در آینده اوضاع بهتر خواهد شد و به حق دیدیم در سال‌هایی که از زعامت مقام معظم رهبری می‌گذرد رهبر فرزانه انقلاب، کشور را بهتر از دوران امام (ره) اداره کرده‌اند و این حاصل دعای ولی در حق امت است که دست یاری خداوند، همراهی اهل بیت (ع) و رحمت الهی را در پی داشته است.

میریان ادامه داد: لذا سپاه نیز در تبعیت از ولایت راسخ و ثابت قدم است چرا که سپاه نهادی اعتقادی است و در اعتقاد مهمترین اصل بعد از خداوند، ولایت است. رنگ لباس پاسداران سبز اهل بیت (ع) و آیات روی سرو قلب لباس مقدس آنها قرآنی بوده و ریشه در اعتقادات نیروهای سپاه دارد. ما اقتدار، اراده راسخ و توانمندی خود را نتیجه ولایت‌محوری دانسته و تا پای جان در راه اسلام و ولایت ثابت‌قدم و استوار هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×