اخبار نساجی

توافق ایران برای کشت فراسرزمینی در آفریقا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توافق ایران برای کشت فراسرزمینی در آفریقا

    مدیر عامل موسسه جهاد استقلال از توافق با وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت فراسرزمینی در آفریقا خبر داد و گفت: راه اندازی کارخانه تولید داروی تب برفکی در سودان شمالی یکی از پروژه‌های در دستور کار است و اوکراین هم یکی دیگر از کشورهایی است که برای کشت فراسرزمینی در حال ارزیابی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا شافعی‌نیا در نشست خبری موسسه جهاد استقلال اظهار کرد: بیمه همه محصولات کشاورزی از سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته تا در کنار صندوق بیمه محصولات کشاورزی بتواند با مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های کشاورزی مشکلات کشاورزان را در زمینه بیمه محصولاتشان حل کند.

تعلل بیمه مرکزی در گذشته برای راه‌اندازی بیمه کشاورزی

وی افزود: در گذشته تعللی از سوی بیمه مرکزی صورت گرفته بود چرا که پیش‌بینی شده بود تا این بیمه با سرمایه اولیه حدود ۴۰ میلیارد تومان راه اندازی شود اما با توجه به تاخیر در راه اندازی آن نهایتا مصوب شد تا بودجه آن به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل موسسه جهاد استقلال ادامه داد: طرح جامع بیمه کشاورزی از گذشته آماده شده بود اما علت تعلل در تصویب این بیمه مصوبه دولت در تاریخ ۱۸ آذر پارسال بود تا سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای به گونه‌ای دیگر تصویب شود در حالی که پیشنهاد طرح جامع بیمه کشاورزی از سال ۹۰ به دولت و بیمه مرکزی داده شود و اگر قرار بر اجرای قانون عطف مابه سبق نمی شود.

افتتاح بیمه کشاورزی موازی‌کاری نبوده و بخش خصوصی آزاد است

شافعی‌نیا تاکید کرد:‌ هر بیمه‌ای که از بخش خصوصی بخواهد در زمینه محصولات کشاورزی و دیگر عوامل تولید کشاورزان تعرفه‌های بیمه‌ای تعریف کرده و فعالیت کند آزاد است و راه اندازی بیمه کشاورزی به عنوان بخش خصوصی که با مشارکت تشکل‌های کشاورزی است در همین راستا خواهد بود.

توسعه کشت فراسرزمینی در ‌آفریقا

وی اظهار کرد: کشت فراسرزمینی در راستای افزایش تولیدات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار داشت و موسسه جهاد استقلال نیز دراین زمینه از سال‌های گذشته ورود پیدا کرد که با توجه به وجود دفاتر وزارت کشاورزی در برخی کشورهای آفریقایی می‌توانیم با ارائه خدمات از منابع آن کشورها برای کشت فراسرزمینی استفاده کنیم.

مدیر عامل موسسه جهاد استقلال ادامه داد: در زمینه کشت فراسرزمینی توافقی با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده تا با تکیه با ارائه خدمات و استفاده حداقلی از منابع داخلی بتوانیم کشت فراسرزمینی در کشورهای آفریقایی مانند سودان شمالی توسعه دهیم.

راه اندازی کارخانه تولید داروی تب برفکی در سودان شمالی

به گفته شافعی‌نیا راه اندازی کارخانه تولید داروی تب برفکی در سودان شمالی یکی از پروژه‌هایی است که در راستای کشت فراسرزمینی و تولید محصولات مورد نیاز بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین اوکراین یکی دیگر از کشورهایی است که برای کشت فراسرزمینی در حال بررسی و ارزیابی قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×