اخبار نساجی

تهران میزبان بیرلای هند شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

میانه دی ماه سال ۹۳، در یک صبح سرد و زمستانی؛ مجموعه استار چارت میزبان سیمنار تخصصی الیاف نساجی در هتل آزادی تهران  بود. در این سمینار مدیران و مهندسان شرکت Birla حضور داشتند و در خصوص خواص و مزایای ویسکوز و به طور خاص محصولات این شرکت هندی صحبت کردند.
در آغاز مراسم، نیوگی یکی از مهندسان مجموعه صنعتی« بیرلا» به معرفی  این مجموعه، فعالیت ها و میزان تولیدات این مجموعه در هند و آسیا پرداخت. وی در ادامه با ارائه جدولی از نیاز جهان به الیاف طی سال های آتی، ویسکوز را لیفی مناسب برای تامین نیاز جهانی تا سال ۲۰۲۰ معرفی کرد؛ چراکه طبیعی است و قابلیت بازگشت به طبیعت را دارد. در ادامه افزود: «ایران از توان فنی لازم برای بهره گیری از ویسکوز برخوردار است و ویسکوز می تواند انتخابی مناسب برای نساجان ایرانی باشد».

او در ادامه به ارائه اطلاعات فنی از این نوع الیاف و اصلاحاتی که طی سال های اخیر توسط مجموعه بیرلا بر ویسکوز صورت گرفته است پرداخت. در توضیح این مسئله افزود: «نتایج حاصل از اصلاح کیفیت VSF)Viscose Staple Fiber)
شامل: افزایش مقاومت الیاف طی  فرایند سریع ریسندگی، افزایش مقاومت گرمایشی و افزایش مقاومت نخ تولیدی و … می شود». وی همچنین جداولی از پیشرفت فناوری ریسندگی ویسکوز، پیشرفت ژئو الیاف سلولزی مجموعه های Spun shades ، Birla modal، Excel و خواص قیاسی الیاف سلولزی نمایش داد که همگی شواهد بی چون چرای مزایای ویسکوز در برابر انواع دیگر الیاف بود. در ادامه فیلمی از مجموعه بیرلا در هند نمایش داده شد که  ماشین آلات، تجهیزات، مراحل ریسندگی و تولید پارچه های ویسکوز را به تصویر می کشید.
نیوگی در تشریح آنچه در فیلم نمایش داده شد افزود؛ الیاف ویسکوز رنگ شده شرکت بیرلا مقرون به صرفه و دارای مزایای رقابتی بالایی ست؛ چراکه جزء «الیاف سبز» به شمار می رود و به دلیل خواص فیزیکی اش از مقاومت بالایی در برابر  شست و شو، نور ، رطوبت و کشیدگی برخوردار است. در همین راستا، مدیر کارخانه  نساجی فردوس نیز تجربیات خود را در استفاده از الیاف ویسکوز اظهار کرد؛ وی با اشاره به مزایای ویسکوز در مقایسه با الیاف دیگر، آماری از توسعه و تسریع فعالیت های مجموعه خود به دلیل بهره گیری  از این نوع لیف ارائه کرد.
در پایان مراسم نیز ورما؛ مدیر بازرگانی شرکت بیرلا مجموعه اطلاعاتی را درباره فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، نحوه بازاریابی، دستاوردهای فنی و اقتصادی مجموعه و همکاری با شرکت های بین المللی در چین و کانادا و در سراسر جهان ارائه کرد.

منبع: شماره ۲۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×